24 | 06 | 2026
Hoofdmenu
Competitie
Deelnemers DAT 20130903

Ernst
Robert
Ward
William
Sami
Remco
Leendert-Jan
Gert-Jan
John
Edwin


update: 28 augustus 2013, 14:05 uur

Laddercompetitie

Van onze webmaster,

Sinds gisteren doet de donderdagjeugd mee aan de laddercompetitie. Met enige regelmaat (niet elke week) zal er een wedstrijd worden gespeeld. Door velen enthousiast ontvangen, en dan is het natuurlijk leuk om de stand te kunnen zien. Als je aan de linkerkant klikt op 'Laddercompetitie', onder de teams, dan verschijnt de meest recente stand. Normaliter wordt de nieuwe stand elke vrijdagmorgen ververst.

Verslag team 5

Van onze verslaggever Laurens,

Na een spetterende 9-1 overwinning op het zwakke Tavenu, stonden we nu voor een iets zwaardere opgave. We mochten op bezoek bij FVT, een van de koplopers in de poule. Voor de sfeer ga daar meestal niet heen, maar na deze avond kan ik niet anders zeggen dan dat het gezellig was. We hadden een legioen aan supporters mee genomen. Jaap, Pattrick, Bram, Rutger, Jan en Peter kwamen ons aanmoedigen. Hester, Annika en Laurens was de ongewijzigde opstelling van team 5. Het werd een hevige strijd en er werd helaas met 3-7 verloren. Annika verloor haar wedstrijd nipt in 5 games van Steven, wat voor een begrijpelijke teleurstelling zorgde. Maar toch was het knap, want Steven is pittige tegenstander in deze klasse. Zo bleek ook tegen Laurens. Laurens stond in game 5 met 2-7 achter. Maar hoe ongelooflijk het ook was, Steven scoorde geen punt meer en het werd 11-7 voor Laurens. Een hattrick voor Laurens, en hoe Rutger het zo mooi zei: een zegetocht voor Laurens en voor de dames een glaasje melk voor de kater! Een kater zal er om welke reden dan ook geweest zijn. Maar ondanks dat, graag mijn complimenten voor het goede spel van beide dames. Eén dingetje wil ik ze meegeven, en dat zijn de mooie woorden van Edwin. Vaak zat heeft hij het er bij mij in moeten wrijven. En er gaat eigenlijk geen wedstijd voorbij en ik hoor hem in mijn gedachten fluisteren: "een kalme geest is
onoverwinnelijk". Een vrije week, waarom eigenlijk? Ik wil door, we zijn net begonnen. 26 oktober pas weer thuis tegen TOG. Als het goed is speelt team 5 dan voor het eerst in de basisopstelling. Peter Nugteren is weer grotendeels genezen van zijn brommerongeluk en hoopt dan zijn debuut te maken. Als team gaan we zo goed mogelijk beginnen aan de tweede helft van de competitie. Gezelligheid en teamgeest gaan voorop, persentages komen daarna. Met een goede inzet moet handhaving geen probleem zijn.

Verslag jeugd 1

Van onze verslaggever Lorenzo,

Zaterdag rond 10 uur zijn we naar Wateringen gereden waar de Salamanders zich bevinden, voorbij Den Haag. De vader van Lars reed, Stefan ging ook mee als toeschouwer en om te coachen. We kwamen om 10.35 aan. Eerst omkleden en toen inspelen, na het inspelen was het alweer 11 uur en begonnen de wedstrijden.

Als eerste moest Lars die het moeilijk had in die eerste wedstrijd. Hij verloor die dan ook met 3-0.
Als tweede moest ik spelen tegen een offensieve jongen, dus twee offensieven tegen over elkaar. Het werd een 5-setter, ik kon het omzetten naar een overwinning voor ons.  Waar ik moeite mee heb is mijn concentratie en die kon ik nou eens vasthouden.

Als derde moest Ricardo spelen, Hij speelde erg sterk liet bijna geen steekjes vallen.  Hij won deze dan ook overtuigend met 2-3
Toen de dubbel die gespeeld werden door Ricardo en Lars. Die al bij de eerste keer samen goed konden dubbelen (volgens mij was dat tegen NTTC ). Dat ging  vandaag helaas wat minder, de eindstand was 3-1 voor de Salamanders. Tussenstand 2-2, toen even pauze.

Lars begon na de rustpauze de vijfde partij, hij verloor die met 3-1. De zesde partij werd gespeeld door Ricardo, die in de loop van de dag steeds beter begon te spelen, die zijn weg weer terug heeft gevonden. Hij won die zesde partij in een 5-setter.

Ik moest partij 7 spelen, die won ik met 1-3. Ricardo speelden partij 8 die hij overtuigend won met 0-3, dus zijn eerste 3 punter (hattrick) van dit seizoen.
Toen Lars die zijn dag niet had maar toch een puntje meepikte en dat puntje hadden we precies nodig om van deze dag een overwinning te maken dus mijn complimenten aan Lars.
De laatste partij verloor ik met 0-3.

Eindstand: Salamanders - HBM/Taveri: 4-6

De Salamanders stonden voor de wedstrijd met 3 punten voor op ons in het klassement, nu nog maar 1 punt.

Verslag team 4

Van onze verslaggever Ruud,

Teksten worden gelezen, meningen worden geuit en acties worden genomen. Dat is, kort samengevat, oorzaak en gevolg van de verrichtingen van team 4. De donderdagavond werd kleurrijk ingevuld en opgeluisterd door spelers en publiek. Andries en Nico waren wel heel vroeg aanwezig voor de vrijdagavond. Zij verzorgden in de zaal de welkome tweede stem in harmonie met het geklater op de eerste tafel. In de vroege avond troffen wij zelfs jeugdspelers aan die deelnamen aan deze canon. Helaas was er deze keer geen duo team om het sextet aan te vullen.
In de kantine werden de welkome analyses, tips en commentaren verzorgd door Edwin en Jaap. En zelfs Sorry had een toeschouwer opgetrommeld, welliswaar omdat Jeroen Pol zijn batje was vergeten en deze voor hem naar Taveri werd gebracht. Deze toeschouwer van Sorry liet zich verleiden door de aangename bakluchten van Jasper, die vol overgave zijn bardienst invulling gaf. Ik geloof dat hij wel 6 broodjes hamburger heeft moeten serveren voor zijn hongerige gasten. En, zoals we Jasper kennen, heeft hij het licht uit gedaan aan het einde van de avond, nadat met vereende krachten de zaal was ontruimd.
Eenmaal buiten gekomen was het koel en droog. Een perfecte afsluiting van een fijne donderdagavond.
O ja, wie wil weten wat de uitslag was, hoeft alleen maar de twee cijfers in dit verslag te lezen.

Verslag team 2

Van onze verslaggever John,

"Zaterdag doe ik niets dat ook wel later mag"

In de annalen van de Nederlandse popmuziek begint de band Bløf (met een streepje door de o) een steeds belangrijkere rol in te nemen. Een aantal jaren geleden, toen ze zichzelf nog niet al te serieus namen en vooral niet al te bombastische muziek maakten, stond op een van hun eerdere albums het nummer "zaterdag". Daarin wordt bezongen dat de zesde dag van de week een lekkere relaxte dag is waarop je vooral niets hoeft. Goed, de mannen van het team die inmiddels kinderen hebben weten dat dat niet altijd opgaat, maar doorgaans hoeft er niet gepingpongd te worden op deze dag. Dit seizoen is dat allemaal anders. We hebben een aantal zaterdagwedstrijden en de tweede in de rij was de uitwedstrijd naar Vriendenschaar in Gouda. John mocht zijn nieuwe bolide inrijden en Carlo mocht weer een gigantisch stuk karren vanaf Numansdorp. Voor Marco is spelen in Gouda een genot, want volgens hemzelf is dat zo lekker dichtbij.

Tot zover de fijne ervaringen. Eenmaal in nieuwe accomodatie van Vriendenschaar bleek dat het toch niet allemaal zo positief was; we moesten om half vijf aantreden dus een normale avondmaaltijd zat er niet in en dat was even wennen. Verder was de nieuwe vloer nog zachter dan die in de Oosterhonk en gewoon stuiteren met een bal op de grond had als gevolg dat je gelijk mocht bukken om de bal op te rapen. Ik verdenk Vriendenschaar ervan de oude voorraad Best Anti aangekocht te hebben, om deze te gebruiken als vloerbekleding. Tot slot wilde Marco ook nog eens een beetje vroeg weg om van het bierfestival te genieten en hij hoopte dan ook om acht uur weg te kunnen, maar dat had vreemde resultaten tot gevolg.

We hadden gerekend op een zeer zware dag; Vriendenschaar wilde voor het kampioenschap spelen, ook al zeggen ze zelf van niet maar ze hadden al goede uitslagen neergezet tot dusverre. Na een 1-1 tussenstand (mooie winst Carlo en eenvoudig verlies John) mocht Marco het opnemen tegen zijn naamgenoot. Na de eerste twee games die zeer spannend verliepen gingen we er eens goed voor zitten. En na twee minuten ging Marco (van Vriendenschaar) er bij zitten. Hij verstapte zich en scheurde een spier in zijn kuit. Einde wedstrijd. Erg vervelend om op deze wijze een tegenstander uit te zien vallen en het zag er ook niet prettig uit. Onze Marco leek er niets van aan te trekken, maar niets bleek minder waar. Hij stond weergaloos te spelen tegen Gert-Jan, maar opeens was het lichtje uit. Hij had te weinig gegeten en kon zich daarna ook onvoldoende opladen om ook nog zijn laatste wedstrijd te pakken. Doordat Carlo en John het dubbel pakten en verder gewoon aan de verwachting voldeden, stond er om half negen een nette 6-4 winst op het bord. Marco was toen (met toestemming van zijn teamgenoten) al vertrokken en de anderen maakten het ook niet al te laat.

Ondanks dat het een vervelende tijd was om te spelen, konden we alleen maar tevreden zijn over het resultaat. We gingen voor een punt of twee en gingen er met zes naar huis. Dat was dus toch een goede zaterdag en gezien de andere uitslagen in de poule hadden we het zeker niet slecht gedaan.

Op korte termijn zullen er nog twee verslagen volgen!

Heet van de naald

mei 2013:
Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)

 

Bardiensten

30.08.2013: Gert-Jan
05.09.2013: William
06.09.2013: Leendert-Jan
12.09.2013: Remco
13.09.2013: Marco
19.09.2013: Dennis
20.09.2013: Edwin
26.09.2013: Robert
27.09.2013: Peter-Jan
03.10.2013: Andries
04.10.2013: René
10.10.2013: Laurens
11.10.2013: Rutger
17.10.2013: Elwin
18.10.2013: Jasper
24.10.2013: Jan
25.10.2013: Bram
31.10.2013: Ruud
01.11.2013: Bart

Webmaster

Statistiek
Articles View Hits
234018