|
Deelnemers DAT 20130903 |
Ernst Robert Ward William Sami Remco Leendert-Jan Gert-Jan John Edwin
update: 28 augustus 2013, 14:05 uur |
|
 |
|
|
|
- Details
-
Published on Tuesday, 30 October 2012 17:53
-
Hits: 1068
Van onze verslaggever Lorenzo,
Deze keer moesten we naar Naaldwijk waar SVN zich bevindt. De vader van Stefan zou rijden maar door omstandigheden kon hij niet rijden, dus mijn vader reed. Aanvang 13:30, vertrek 12:30.
We kwamen er ongeveer om 13:15 uur aan en begonnen dus om 13:30 uur te spelen. We kwamen daar erachter dat ze een tweemans team hadden, net zoals we toen thuis speelden, we begonnen dus met 3 punten voorsprong. Stefan begon de eerste wedstrijd tegen L. de Vries. Hij had het moeilijk, ( ze speelden beter dan de vorige keer zei hij nog). Hij won met 2-3. De tweede partij won Lars met 1-3. De derde partij speelden ik dus niet.
Toen de dubbel, vrijdag hadden we nog op de dubbel geoefend met Roberts training, dat had geholpen we wonnen dan ook met 2-3 (Stefan en Lorenzo). Stefan speelden daarna en won met 0-3. Toen speelden ik twee keer achter elkaar, toen we thuis speelden verloor ik van L. de Vries met 1-3 maar nou heb ik revanche genomen en won met 1-3. De tweede won ik met 0-3. Lars speelden de laatste wedstrijd won die met 1-3. Dus eindstand SVN HBM/Taveri 0-10.
Tussenstand 1e klasse - Poule A --------------------------------- HBM-Taveri 1 5 - 35 Salamanders 2 5 - 31 Trefpunt 1 5 - 24 NTTC 1 4 - 21 SVN 2 5 - 9
- Details
-
Published on Monday, 29 October 2012 20:44
-
Hits: 1026
Van onze verslaggever Rutger,
Goede zaken voor HBM Dakbedekking/Taveri tegen Rijnsoever
In de strijd om de tweede plaats heeft het keurkorps van Taveri goede zaken gedaan voor de tweede plaats. Thuis tegen Rijnsoever kwamen de Ridderkerkers niet verder dan een 2-8 nederlaag en daarmee is de eerste plaats verder uit zicht verdwenen dan voor de vijfde speelronde en komt met Rijnsoever een nieuwe concurrent voor de tweede plaats naderbij.
Het team onder aanvoering van Bram begon de avond met de laagste gemiddelde leeftijd in twee jaar aan de tafel met de openingswedstrijd van Robert die in vier games gewonnen werd tegen Casper Smit. De tussenstand werd gelukkig weer snel gelijkgetrokken door Nils Verkleij die in vier games van Bram won. Toen volgde de derde partij die ook door Rijnsoever werd binnengesleept op een wel zeer reguliere wijze. Roald van de Landen won in drie games van Rutger die als invaller was opgeroepen om het eerste team enigszins nog wat kleur en “body” te geven. Hiermee was toch wel een hoogtepunt van de avond bereikt om maar vooral geen aanspraak te hoeven maken om voor het kampioenschap te gaan en in het voorjaar landelijk te moeten spelen. Stel je voor, elke zaterdag stad en land afreizen om in een afgelegen zaal in een uithoek voor een kop koffie en een gevulde koek een beetje te moeten pingpongen. Dat Rutger moeiteloos het niveau van de hoofdklasse aankan, blijkt ook al zichtbaar te worden in het tafeltennis. Naar eigen zeggen ging het ook helemaal niet slecht en cijfermatig blijkt hij al meer punten te maken dan Bram later deze avond tegen Roald. Het is slechts één punt, maar toch even een score van 12 tegen 11 gemaakte punten in het voordeel van Rutger. Of Roald de partij later ook tegen Bram met links speelde, blijft een vermoeden.
Na deze wedstrijd en een 1-2 score op de borden werd er dan ook door Taveri lekker vrijuit gespeeld zonder te denken aan het zwaard wat boven de mannen hing om ook maar een goede uitslag te halen en in de race te moeten blijven voor die beruchte eerste plaats. Joop Zoetemelk heeft het zo slecht niet gedaan met al die plaatsen achter de kleppers die steeds als eerste voor hem de eindzege wegkaapten in de Tour. Alleen slecht nieuws voor Joop: Het zou zomaar kunnen dat bij nader dopingonderzoek van de UCI in een verder verleden blijkt dat Joop alsnog in aanmerking komt om toch tot eindwinnaar van de Tour de Frances van de winnaars Eddy Merckx, Lucien van Impe, Bernard Thevenet en Bernard Hinault te worden uitgeroepen.
Uiteindelijk wordt zelfs het onverslaanbaar geachte koppel in het dubbelspel Robert/Bram verslagen in drie games waarmee de achterstand in de partij groeit naar 1-3. Bram heeft vervolgens laten zien dat hij deze avond “niet top” is en verliest in zijn tweede partij dan ook de eerste game, omdat hij gewoon slecht serveert. Daarna gaan bij Bram alle remmen los en wint hij de partij in vieren op kenmerkende wijze en in zijn laatste game heeft hij nog de kracht ervoor om de tegenstander een punt cadeau te geven, 2-3. Nu dus blijkt dat de voorsprong ineens weer kleiner is geworden en dat is weer kritiek voor de eerste plaats. Robert weet hier wel raad mee door een vrij reguliere nederlaag te incasseren en daarmee wordt de stand weer wat dragelijker voor de gemoedsrust, 2-4. De taak aan Rutger voor zijn tweede partij is om het goede gevoel van zijn eerste verloren partij verder vast te houden en dat lukt best aardig. Hij verliest weliswaar in drie games, maar wel met acceptabele gamestanden. Het gaat steeds beter! Om maar een mooi cliché te gebruiken: “hiermee kan je verder en op naar de volgende tegenstander, want de volgende tegenstander is altijd weer de belangrijkste”. Dan de beruchte wedstrijd waarin Bram dus één punt tekort komt op Rutger en dat betekent een tussenstand van 2-6. Gesterkt door die cijfermatige bijkomstigheden van de vorige zin en het feit dat we maximaal met 4-6 kunnen verliezen, kan Rutger in zijn laatste partij alles geven om te laten zien dat de vorm weer terug is en dus ook het goede gevoel om in deze partij er ook een wedstrijd van te maken. Dat lukt wonderwel! De eerste game gaat nog wel naar Casper, maar in de tweede game is het prijs. Er worden 12 punten in deze game behaald en de tegenstander haalt er geen 14, welnee, slechts 10! Geholpen door de netrand (waarom zou je die niet gebruiken als dat ding al een eeuwigheid de scheiding van twee tafelhelften aangeeft) is de game binnen en wat vervolgens gebeurt is nog net terug te halen in de gedachten van de aanwezigen in de kantine. Met een ferme uithaal en gebalde vuist van de arm met de pijnlijke elleboog van Patrick en geschreeuw van mensen van wie de stemmen niet waren te herkennen, was daar dan toch het doel behaald om games te winnen.
Bij de schrijver van dit stukje komen de legendarische woorden van Theo Reitsma direct weer bovendrijven. Even kort terug in de tijd: Op 15 juni 1988 moet Nederland op het EK-voetbal winnen van Engeland om in het toernooi te blijven nadat het de eerste wedstrijd van Sovjet-Unie heeft verloren. Vervolgens scoort Van Basten drie keer in de wedstrijd tegen Engeland en maakt Theo Reitsma bij deze doelpunten de legendarische uitspraken die nog lang zijn bijgebleven en ook nu wel van toepassing zijn. “Dit is het podium waar je je op moet manifesteren” en “als je hem pakt dan zit je snor”. Welkom op het podium van de hoofdklasse!
Dat vervolgens de wedstrijd verloren gaat in vier games was niet meer belangrijk. Die ene game was binnen en dat was geweldig. De laatste wedstrijd verloor Robert in vijf games na 0-2 te hebben voorgestaan.
Conclusie is dat er goede zaken zijn gedaan nu Taveri volledig meedoet voor de tweede plek en dat Rutger als invaller zich prima heeft staande gehouden.
Volgende week weer Rijnsoever, maar dan uit met een invaller die het ongetwijfeld meer van het tafeltennis zal hebben. Bedankt voor de invalbeurt mannen, het was een feest!
- Details
-
Published on Tuesday, 23 October 2012 07:00
-
Hits: 1156
Van onze verslaggever Robert,
Team 1 speelde afgelopen vrijdag tegen De Drivers uit het naburige Hardinxveld. Een zaal waar we nog nooit waren geweest (‘nog nooit zo laag gespeeld’). Omdat onze wedstrijd tegen Rijnsoever was verzet en de oude mannen van team 1 niet in staat om zowel op vrijdag als zaterdag te spelen, waren de dame en heren van De Drivers zo vriendelijk om positief te reageren op ons verzoek om ook in de vrije week een competitieronde af te werken. De vorige ontmoeting tegen De Drivers eindigde in een 8-2 overwinning. Bram verloor van de nu afwezige Maarten Mans, de nu afwezige Patrick verloor van Patricia Maasland.
De Drivers hebben een zaaltje waar met moeite drie tafels in kunnen staan. Voordeel van het spelen in de vrije week is dat je de hele zaal voor jezelf hebt en voor één tafel is er voldoende ruimte. Doordat het publiek andere beslommeringen had, waren we met zes. Invaller van dienst was deze week Marco. Tegen het eerste team van Drivers scoorde hij een onvervalste hattrick, dus tegen het tweede team zou hij op z’n minst vier punten moeten scoren. Inderdaad vier punten, beste lezer, want Bram koos ervoor om niet te dubbelen. Dat Marco en Robert in een ver verleden een ijzersterk dubbel vormden, was ook nu weer te merken. Probleemloos werden drie games gewonnen. Omdat het hier game 1, 2 en3 betrof was de dubbelpartij snel gespeeld.
De drie partijen die vooraf gingen aan het dubbelspel verliepen ook snel. Bram won rap van Jeroen Mikkers, Robert kwam niet in de problemen tegen Lars Huizinga en Marco liet Patricia Maasland alle hoeken van de tafel zien.
Na de pauze haperde het wat. Bram en Marco wonnen dan wel eenvoudig van Lars, de andere partijen van genoemde Taverianen waren lastig. Bram verspeelde een game aan Patricia, de eerste game van de avond die verloren ging. Marco ging soepel van start tegen Jeroen. Bij een 8-1 voorsprong in de eerste game voor Marco dachten Bram en Robert dat het wel verantwoord was om een korte peukenpauze te houden. Toen ze na een paar minuten terugkeerden, stond er een 1-0 tussenstand op het scorebord, een 1-0 voorsprong voor Jeroen! Hij bleek z’n spel wat hebben aangepast, begon wat meer aan te vallen en Marco had hierop niet het juiste antwoord. Gelukkig paste Jeroen zich wel aan bij de sfeer van de avond: in drie games overwon hij Marco.
Omdat Robert ook slechts zes games nodig had voor z’n overwinningen tegen Jeroen en Patricia, eindigde de avond in een 9-1 overwinning. Door dit resultaat zijn we inmiddels ongedeeld koploper met een schamele voorsprong van 1 punt op concurrent Rijnsoever, de tegenstander van de komende twee weken. We gaan er vanuit dat Rijnsoever-sterspeler Roald van der Landen in hun uitwedstrijd niet meedoet zodat team 1 een eigen sterspeler kan laten opdraven: Rutger Raaijmakers gaan a.s. vrijdag z’n debuut in de hoofdklasse maken!
De wedstrijd tegen De Drivers kende dus slechts 31 games, we waren dus snel klaar en snel weer terug in Ridderkerk. Via de moderne communicatiemiddelen hadden we vernomen dat team 3 tegen concurrent Papendrecht niet geweldig presteerde dus was het tijd voor een dankbare rol als supporter en coach. Het zal ongetwijfeld toeval zijn, maar we kwamen binnen bij een 1-5 achterstand en vervolgens verloren de mannen van team 3 geen partij meer. Komende vrijdag zullen jullie het echter zelf moeten doen, want wij gaan van Rutger genieten!
- Details
-
Published on Monday, 22 October 2012 06:35
-
Hits: 1075
Van onze verslaggever Edwin,
Thee met krentenbollen De thee op de toonbank van Jan de Boer is echt ontstellend heet. Vergis je daar niet in. Zo’n ogenschijnlijk nietig apparaat – wat je naar believen ook nog wiener melange, cappuccino of chocolademelk voorschotelt - bezorgt menig bezoeker een meer dan warm welkom. Zeg maar gerust een kokend hete verrassing. Zo ook Edwin, die in het goede gezelschap van zijn dochters en Jaap met een gehavend batje naar Den Haag afreisde. Het exemplaar was van Dennis, die er de avond ervoor zijn laatste ballen mee had geslagen. Dat hem dat nog 2 winstpartijen opleverde, mag een klein mirakel heten. Bij de minste draaiing van het handvat t.o.v. het overige deel kon je werkelijk door het batje heen kijken. Gelukkig hebben vader en zoon de Boer een fatsoenlijke voorraad, waardoor nestor Jan ter plekke de rubbers op een gloednieuw frame van hetzelfde soort plakte. Een gezellig half uur later stonden we weer buiten. Dat heeft toch wel weer z’n charmes, zo’n ondernemer die je bij het verlaten van het pand nog “bedankt voor de klandizie” toeroept. Het voelt als de kleine kruidenier uit de conference van Paul van Vliet waar je achterom door het kleine deurtje naar binnen kunt en na sluitingstijd nog wordt geholpen. Op de terugweg ging de telefoon al. Dennis natuurlijk. Edwin reed, dus Jaap nam op en voerde het gesprek. “Ja, we hebben ‘em. Ja, prima gelukt, ja. Wat? 13.00 uur? Ja hoor, prima, kom maar halen.” En dus stond Dennis met Luuk en Marieke zaterdagmiddag in Ridderkerk om de nieuwe aanwinst van team 3 in ontvangst te nemen. Volgens zoonlief De Boer treedt het lijmeffect op tot 24 tot 36 uur na het aanbrengen. Derhalve zou er op de DAT niets meer van te merken zijn dat de rubbers waren overgezet op een nieuw frame. En dat was precies de bedoeling. De wedstrijd tegen Hellevoets Effect was trouwens een plezierig treffen. Björn, Barry en Dick maakten er samen met het thuisteam een mooie avond van. Wie dacht dat het treffen tussen de nummers 1 en 4 van de poule een “appelte-eitje” zou worden, kon de verwachtingen onmiddellijk bijstellen. Dennis moest al na 4 games Björn feliciteren en Edwin had zelfs aan een 11-1 en 11-4 voorsprong niet genoeg om de partij te winnen. Na 2 games wist Barry precies wat er moest gebeuren, en deed dat dan ook. Edwin stond erbij en keek ernaar. Gelukkig stelde Bart enigszins orde op zaken door in 3 kloeke games de achterstand wat te verkleinen. En omdat het Dennis-Bart dubbelspel solide bleek, stond er na een dik uur toch een 2-2 op het scoreboard. Edwin verschafte de bezoekers vervolgens weer een voorsprong door Björn in zijn spel te laten komen. Daarna was de maat vol en ging het restant aan punten naar de thuisploeg. Dennis en Bart gaven nog één game weg, maar de 7-3 werd even zo goed de einduitslag. Goed voor een voorlopige 1e plek in de poule, maar met 2 maal Papendrecht voor de boeg is een koppositie net zoveel waard als de weersverwachting voor over een week.
Streekderby Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover. Door ongemak aan de zijde van Papendrecht 3 en inschikkelijkheid aan de onze was het duel uit ronde 1 verplaatst naar de vrije week. Derhalve deed een ieder er goed aan zich niet rijk te rekenen alvorens de uitslag van deze ontmoeting te kennen. Ondertussen deden zowel Papendrecht 3 als HBM/Taveri 3 er goed aan ruime overwinningen te boeken. Papendrecht speelde vorig seizoen 1e klasse en sommige spelers van team 3 willen dat ook graag gaan doen. Hoewel nog lang geen December, werd het wel een “heerlijk avondje”. Meest kenmerkend waren de ongekende hoeveelheid rand- en netballen (waar volkomen in stijl van de avond niemand een probleem van maakte; wat zou je ook, aan het eind van het seizoen heb je er toch allemaal een doos vol van mee en tegen gehad?), de vechtlust van Dennis, de coaches, die vanuit de kantine en de zaal de speelruimte volledig omsingeld hadden. Ook team 1, dat - vroeger dan verwacht - “thuiskwam” en Dennis met applaus en goede raad aan een broodnodige overwinning hielp. Nogmaals bedankt! Het scoreverloop mag dan volgens Bart louter een statistische toevalstreffer heten (“van onder naar boven stonden wij voor”), na een hachelijke 1-5 achterstand durfde nog maar een enkeling (waaronder Bart zelf) waardepapieren te zetten op een gelijkspel. Net als tegen Hellevoets Efect verloren Dennis en Edwin namelijk hun openingspartij. Bart won overtuigend zijn enkelspel tegen Willem-Jan, maar het dubbelspel ging naar de gasten, waardoor de 1-3 er alles behalve rooskleurig uitzag. Voeg daar nog aan toe dat Bas, Hanno en Willem-Jan ook wel zeer gemotiveerd aan tafel verschenen. Het werd snel duidelijk dat alleen “balletjes op tafel houden” deze avond niet tot een overwinning zou leiden. Daarvoor toonden de Papendrechters te veel goed verzorgd spel. De backhand topspin-opening van Bas van Oers deed qua uitvoering, verrassing en kwaliteit denken aan die van onze Marco, de forehand van Willem-Jan aan die van onze Peter en de strijdlust van Hanno zorgde ervoor dat zowel Bart als Dennis pas in de vijfde game de wedstrijd naar zich toe wisten te trekken. Voor Bart betekende de volle winst de vijfde hattrick op rij. Proficiat. Aankomende vrijdag is de kraker van afgelopen vrijdag reeds gedateerd. In ronde 6 zijn we te gast in Papendrecht. Nieuwe kansen, nieuwe prijzen. Jaap komt het zien, dus wat kan ons gebeuren?
- Details
-
Published on Saturday, 20 October 2012 19:57
-
Hits: 1062
Van onze verslaggever John,
Na twee heel zware tegenstanders wisten we dat FVT op bezoek zou komen en dat we daarmee aan de slag moesten in de strijd tegen degradatie. Er was echter een probleem, het team heeft ongeveer 7 spelers ingeschreven en dus weet je nooit tegen wie je aan moet treden. Hoewel FVT heel dichtbij Ridderkerk gesitueerd is, waren de mannen van FVT blijkbaar gemotiveerd, want reeds om kwart over zeven waren ze in de kantine aanwezig. Hoewel Ernst ze een bakje koffie aanbood, was dat blijkbaar niet nodig en besloten ze dus om bijna een uur te wachten zonder een versnapering. De spelers deze avond waren Ton Meulmeester, Dick Barendrecht en Bart Zweerts. Bij de Taverianen was Sami afwezig in verband met zijn vakantie in Engeland.
Bart had er in zijn verslag ook al melding van gemaakt, Marco was weer in ouderwetse vorm deze avond. De bultrug was in vol ornaat te aanschouwen en het was mooi om te zien dat hij zijn frustraties van de vorige wedstrijd eruit kon spelen deze avond. Hij speelde ontzettend geconcentreerd en liet voornamelijk zijn fantastische forehand weer zien. Niemand van de tegenstanders maakte een serieuze kans en een perfecte score, inclusief het dubbel, was het resultaat.
Carlo speelde een avond met gemengde gevoelens, tegen Bart was hij kansloos, tegen Dik liet hij de wedstrijd uit zijn handen glippen na een 2-0 voorsprong in games, maar gelukkig won hij heel sterk tegen Ton, die hij op een gegeven moment alle hoeken van het speelveld liet zien. Als hij er nu voor gaat zorgen dat hij meer vertrouwen in eigen kunnen krijgt, dan zal ook zijn percentage gaan stijgen.
Ikzelf had ook een avond met gemengde gevoelens. Ik werd door Ton helemaal weggeslagen, hervond wat vertrouwen tegen Bart en de wedstrijd tegen Dik liep op het eind uit de hand vanwege onsportief gedrag. Ik liet me uit de tent lokken door het gedrag van Dik en ik reageerde daarop met een opmerking toen ik zelf een punt maakte. Daarna is het ook niet meer goedgekomen en Dik heeft helemaal niets meer gezegd de rest van de avond en hij was ook vrij snel weg. Ik vind het teleurstellend dat iemand op die leeftijd na afloop van een wedstrijd dat niet los kan laten.
Al met al leverde dit schouwspel een mooie 7-3 op voor ons, waardoor we opeens boven FVT stonden. Een geweldig resultaat waar we dus op verder kunnen bouwen dit seizoen.
|
|
 |
|
Heet van de naald |
mei 2013: Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)
|
|
Bardiensten |
30.08.2013: Gert-Jan 05.09.2013: William 06.09.2013: Leendert-Jan 12.09.2013: Remco 13.09.2013: Marco 19.09.2013: Dennis 20.09.2013: Edwin 26.09.2013: Robert 27.09.2013: Peter-Jan 03.10.2013: Andries 04.10.2013: René 10.10.2013: Laurens 11.10.2013: Rutger 17.10.2013: Elwin 18.10.2013: Jasper 24.10.2013: Jan 25.10.2013: Bram 31.10.2013: Ruud 01.11.2013: Bart
|
|
Statistiek |
- Articles View Hits
- 234019
|
|