24 | 06 | 2026
Hoofdmenu
Competitie
Deelnemers DAT 20130903

Ernst
Robert
Ward
William
Sami
Remco
Leendert-Jan
Gert-Jan
John
Edwin


update: 28 augustus 2013, 14:05 uur

Verslag team 5

Van onze verslaggever Laurens,

Vrijdag, 26 oktober, ontvingen we TOG. De wedstrijd stond vooral in het teken van Peter Nugteren, die hersteld was van zijn brommerongeluk en dus deze avond zijn debuut voor team 5 kon maken. Hij mist wat wedstrijdritme en de beginzenuwen waren in zijn eerste partij zijn grootste opponent. Hij verloor, maar de kop was er af. In zijn 2e en 3e wedstrijd liet hij zien het niveau van de seniorencompetitie goed aan te kunnen. Met twee winstpartijen mag hij terug kijken op een fantastisch debuut. Zijn spelinzicht is groot, en als je na 3 jaar niet spelen en met zo'n korte inspeelperiode het niveau al zo goed oppakt, welk niveau haal hij dan als hij wel wedstrijdritme heeft? Juist, we kunnen dus nog een heleboel verwachten van deze jongeman.. Annika wist 1 puntje te verzamelen en verloor met Laurens ook de dubbelpartij. Dit was  grotendeels te wijten aan de zeer slechte vertoning van Laurens. Als je meerdere malen struikeld over je eigen pootjes, doe je toch iets niet goed. Laurens liet ook in zijn eerste twee enkelparijen niet al te best spel zien, maar ondanks dat kon hij toch keurig zijn 100% vasthouden.

Donderdag, 1 november, een uitwedstrijd tegen de De Treffers. Samen met FVT strijden zij om het kampioenschap. Met maar liefst 12 punten staan ze boven ons, theoretisch nog in te halen, maar laat ik aub een beetje realistisch blijven. Met Rutger, Peter en Laurens vertrokken we al vroeg naar het verre Melissant. Met een reistijd van 50 minuten mag je zeggen dat het niet naast de deur ligt. Maar ach ook in de auto was het gezellig en zo konden we alvast rustig de wedstrijd bespreken. Het grote plan werd dan ook om het kampioensfeestje van de De Treffers eens flink te verstoren. Lastig zou het zeker worden, maar ook wij kwamen met een sterk team. Dat werd ook duidelijk tijdens het verloop van de wedstrijden. Geen team was de sterkste, nee het niveau lag ontzettend dicht bij elkaar. Het resulteerde in ellen lange wedstrijden en met het volgende score verloop: 1-1, 2-2, 3-3, 4-4, 5-5... En dat tegen de aankomende kampioen...niet slecht.
Hiermeer konden we thuis komen. En wat betreft De Treffers...die waren een stuk minder blij. Door deze remise en de winst van FVT 8-2 op Effect'77, zagen ze FVT langzijkomen en staan ze dus weer gedeeld eerste in het klassement. Wat dat betreft was ons doel bereikt en het feestje flink verstoord. Ondanks dat bleven ze  traditiegetrouw zeer vriendelijke tegenstanders en werd de sitostick met pindasaus weer geserveerd. Het enige minpuntje was dat Laurens tegen Erik zijn 100% verloor....maar ach, het was een gezellige avond met ons team en dat vind ik veel belangrijker.

Vandaag, dinsdag 6 november, gaan we op bezoek bij Effect'77. Dit team is niet mals, staat 1 punt onder ons en bevat een paar tegenstanders die nog maar weinig hebben verloren. Hester, Peter en Laurens wacht weer een moeilijk taak.

Zomaar een zaterdag

Van onze verslaggever Bram,

Afgelopen zaterdag mochten de heren van Taveri 1 afreizen naar Rijnsoever om zich te revancheren voor de nederlaag een week eerder. De vooruitzichten waren optimistisch aangezien Marco zich wederom beschikbaar had gesteld om in te vallen om de heren van team 1 te versterken. Dat het geen eenvoudige opgave is om Rutger te doen vergeten, zal duidelijk zijn. Het optimisme was ook verklaarbaar aangezien Roald van der Landen bijna op zeker niet mee zou spelen. Het optimisme was echter van korte duur, Roald speelde wel mee.  De speler van Rijnsoever is voor gewone stervelingen bijna niet te pakken. Roald zou eerste divisie kunnen en moeten spelen, persoonlijk vind ik het vreemd deze talenten tegen te komen in de hoofdklasse; voor Roald moet het bijna voelen om tegen gehandicapten te spelen, kan me echt niet voorstellen dat hij daar voldoening uit haalt.
De tafel naast ons bijna hetzelfde beeld: Jeroen Holten, goed voor de tweede divisie, staat krabbelend aan zijn kont en een tosti en een batje in de andere hand eerste klas te spelen.
Een ieder zal hierover zijn of haar mening vormen (ik bedoel dan niet of je aan je kont mag krabbelen en een tosti mag eten tijdens het spelen).

Over de wedstrijden ga ik kort zijn, Robert haalde zijn niveau, pakte twee potjes verloor alleen onbegrijpelijk van bovengenoemde Roald.
Marco speelde af en toe fantastisch mooie ballen. Verloor nipt van Anne, maar won knap in drie games van Casper. Ook tegen Roald sloeg hij mooie ballen. Al verloor hij van Roald op onbegrijpelijke wijze.
Over Bram kunnen we kort zijn, ongeïnspireerd, concentratieloos, en slecht spelend was goed voor drie potjes verlies. Wat echter vreemd was hij verloor dus ook van Roald op onbegrijpelijke wijze.

Tot zover de bijzaken het pingpong. Was het ongezellig dat niet, was het echt leuk! nou ook niet! We waren blij met de invalbeurt van Marco en zijn aanwezigheid als persoon en als teamgenoten onder elkaar is het nooit vervelend.

Het was zomaar een zaterdag pingpongen.

potje dubbel
(foto beschikbaar gesteld door Anne van Rijnsoever)

Verslag team 4

Van onze verslaggever Ruud,

In de strijd voor behoud van de 4e plek in de ranglijst werd aangetreden tegen Kwiek. Voorafgaande aan deze wedstrijd hadden wij een voorsprong van slechts 3 punten. Winst was dus noodzakelijk om afstand te nemen en niet in degradatiegevaar te komen.
En spannend werd het...
Om even een tijdsprongetje te maken, spoel ik door naar de analyses in de kantine na afloop van de wedstrijd. Jacques, van Kwiek, wist te vertellen dat het spel van onze Peter toch zeker acceptabel was. Dat Peter van hem won, multiple topspinsmashes projecteerde op de nopjes van Paul en Bart kansloos liet laat zich inderdaad het beste omschrijven als acceptabel.
Dat Ward acceptabel speelde staat ook buiten kijf. Paul was niet opgewassen tegen het vaste spel van Ward en ook Bart wist er niet veel tegenin te brengen. Jacques, daarentegen, wist Ward wel te passeren met snelle back hand ballen.
Onacceptabel was de eerste pot van mijzelf. Diepe frustraties weerhielden mij ervan om alleen tegen de tegenstander te spelen. Jacques was in dit geval de gelukkige. Terwijl ik uit nog tegen hem won. Gelukkig kwam mijn acceptabele spel terug en mocht ook ik 2 punten inpikken.
Meer dan acceptabel was de dubbel van Ward/Peter. Telkens wisten zij een grote achterstand in de games terug te brengen tot een gelijke stand. Helaas werden de games in de slotfase alsnog aan de tegenstanders geschonken.
6-4 winst is desalniettemin een acceptabele uitslag. We staan nu 5 punten los van de nummer 5 in de ranglijst.

Verslag team 4

Van onze verslaggever Ruud,

Na 5 wedstrijden staan we op een gedeelde derde plaats met 26 punten. Het kampioenschap is verder weg dan ooit, en zelfs degradatie behoort nog tot de mogelijkheden. Maar dat zal ons niet gebeuren!
Vorige week toogden wij naar Xerxes. Deze keer met onze kartrekker, ranglijstduwer, koploper, puntenpakker en sterspeler Peter in de gelederen. Xerxes had haar opstelling niet gewijzigd.
En dus geschiedde wat er in the thuiswedstrijd ook geschiedde. Jaap verloor zijn partijen, Zu won haar 5-setters tegen Ward en Ruud en Peter (van Xerxes) won met overmacht zijn wedstrijden. Kortom, 7-3 verlies.
Opvallend was de ongezelligheid. Jaap moest vroeg weg, Zu moest de metro halen en Peter ruimde de tafels op. De kantine heb ik alleen maar gezien toen ik zelf drankjes haalde en de rekening betaald moest worden.
Dan maar de onvolprezen donderdagavond op Taveri!

Verslag team 3

Van onze verslaggever Dennis,

Hier doen we dus niet aan mee!
Ruim vóór de uitwedstrijd van afgelopen vrijdag tegen Papendrecht was er enige onrust te bespeuren bij team 3. Deze onrust is nu –na de wedstrijd-  als sneeuw voor de zon verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor een grenzeloos optimisme. Wat is het geheim?

Bartholomeus
Volledig terecht en verdiend heeft ons voetenwerkwonder nog geen enkele wedstrijd verliezend afgesloten. Sterker nog, tot vrijdag wint koning “ik doe alsof ik diagonaal spin, maar ik spin lekker rechtdoor” al zijn wedstrijden soeverein en bijna argeloos. Het woord “noncha” komt bij mij naar boven borrelen, maar een ex-Taveriaan heeft hier lang geleden het copyright op verworven. Hoe zou het overigens met Erik Braun zijn? Maar goed, Bart moet dus wel overlopen van het zelfvertrouwen. Zijn gemopper na een (verloren) wedstrijd blijft achterwege en dat is wel even wennen. Ik mis het eigenlijk wel een beetje. Ik weiger mee te doen aan het in stand houden hiervan!

Edwint
Nieuwkomer Edwin doet het in de tweede klasse zeer verdienstelijk. Dat beseft hij inmiddels zelf ook. Hij wint meer wedstrijden dan hij verliest. Zijn analyses over zijn eigen spel snijden vaak hout. De kans dat hij hierdoor een wedstrijd wint, wordt vergroot als hij de herkende verbeterpunten tot sterke punten weet om te zetten of weet te ontwijken als de partij nog niet is afgelopen. “Ik weet precies wat ik moest veranderen in mijn spel, maar ik deed het niet.” Ik steek natuurlijk een beetje de draak met onze linkshandige anti-speler. De feiten zeggen dat hij goed speelt en dat hij al menig wedstrijd knap binnen heeft weten te harken. Ik doe niet mee aan stemmingmakerij binnen ons team! Motto van Edwin: “Geen ontzag voor de tegenstander!” Ik ben ervan overtuigd dat zijn % dan nog verder omhoog kan, mits hij de gratis weggegeven punten nog meer weet te beperken.

Denmist vorm
De laatste jaren heeft onze Dennis the Menace  zichzelf als toppertje van de tweede klasse geprofileerd. Dit seizoen draait het even wat minder ondanks een nieuw frame, nieuwe schoenen, een nieuwe teamgenoot en een nieuw shirt. Laten we het erop houden dat een voorwaarde voor goed spel tussen de oren zit. Het komt dus wel weer goed. De backhand topspin zal de tegenstanders weer om de oren vliegen. Maar nu nog even niet. Wat?! Ik weiger om me neer te leggen bij deze uitspraak. Hard werken, positivisme en lef zijn het devies. En niet al na de eerste bal de verdedigende stelling opzoeken.

De onrust (achterwege blijven gemopper Bart, Edwin denkt erover om te tegenstander vóór, tijdens en na de wedstrijd de huid helemaal vol te schelden, Dennis blijft vasthouden aan tactiek van achterstand als de tegenstander nog één punt van de overwinning is verwijderd: “…nog 4, nog 3, nog 2…….gefeliciteerd….”) werd de afgelopen week nog verder gevoed door de 99 opties die  de revue zijn gepasseerd om naar Papendrecht af te reizen. Bart komt bij Dennis eten. Toch weer niet. Edwin en Jaap komen Dennis halen. Toch weer niet. Toch weer wel. Bart komt bij Edwin eten. Toch weer niet. Dennis haalt Edwin, Jaap en Bart op. Toch weer niet. Uiteindelijk reed de bolide van Edwin voor bij Dennis met Bart en Jaap al in het vehikel.
Juist op weg naar Papendrecht begon de onrust langzaamaan plaats te maken voor een grenzeloos optimisme. Op mijn vraag aan Jaap of hij ons hartstochtelijk wilde aanmoedigen, antwoordde hij dat hij nergens aan mee deed. Deze boute uitspraak zou de hele mindset van ons team veranderen! Onrust wordt veroorzaakt door spinsels in het brein. Rust moest wederkeren. Juist om deze reden was Bart weer lekker aan het mopperen geslagen. Héééérlijk! Zijn ongeslagen status was hij wel kwijt. Lekker boeien! Edwin paste tijdens de wedstrijd zijn tactiek aan tegen Richard Steenhuizen (die nog ongeslagen was) en wist te winnen. En Dennis vocht voor wat hij waard was tegen Willem-Jan en kon ondanks een verloren wedstrijd terugkijken op een solide partij. Uiteindelijk werd met 6-4 verloren. Papendrecht staat nu 1 punt voor op ons met een beter onderling resultaat. En Jaap? Jaap deed niet mee om niet te tellen. Ook deed hij niet mee om ons niet aan te moedigen. En ook deed hij niet mee om niet gezellig te doen. Niet bedankt, Jaap voor het niet supporteren!       
Tot slot, team 3 doet niet mee om Papendrecht 3 kampioen te laten worden!!

Heet van de naald

mei 2013:
Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)

 

Bardiensten

30.08.2013: Gert-Jan
05.09.2013: William
06.09.2013: Leendert-Jan
12.09.2013: Remco
13.09.2013: Marco
19.09.2013: Dennis
20.09.2013: Edwin
26.09.2013: Robert
27.09.2013: Peter-Jan
03.10.2013: Andries
04.10.2013: René
10.10.2013: Laurens
11.10.2013: Rutger
17.10.2013: Elwin
18.10.2013: Jasper
24.10.2013: Jan
25.10.2013: Bram
31.10.2013: Ruud
01.11.2013: Bart

Webmaster

Statistiek
Articles View Hits
234019