|
Deelnemers DAT 20130903 |
Ernst Robert Ward William Sami Remco Leendert-Jan Gert-Jan John Edwin
update: 28 augustus 2013, 14:05 uur |
|
 |
|
|
|
- Details
-
Published on Sunday, 20 March 2011 18:41
-
Hits: 1158
Van onze verslaggever Bram
Dit seizoen zit de klad er een beetje in met de ingezonden stukjes. Is het een gebrek aan inspiratie of zijn de competities zo zwaar dat alle kracht eruit is en de spreekwoordelijke pen te zwaar is geworden. Het schrijven van de stukjes proberen we vaak met een knipoog te doen, maar ook onze waarheid wordt hierin verteld! Je kan onmogelijk beweren onafhankelijk te zijn als je zelf deelgenoot bent van bijvoorbeeld een tafeltennisavond.
Afgelopen vrijdag werd mijn persoon beschuldigd van het schrijven van leugens met betrekking tot het verslag van de vorige ontmoeting tegen TTV Combat. Helaas was hiermee de eerste onwaarheid al een feit, aangezien Robert dit geschreven had. Het verslag van afgelopen vrijdag zal ik zo proberen te schrijven dat een ieder zich hierin kan vinden. Het is de bedoeling voor Taveri-leden om de leugens/onwaarheden te filteren. Voor een ieder zal het stukje anders te lezen zijn aangezien een ieder zijn of haar eigen (primitieve) waarheid heeft.
De avond begon werkelijk optimaal!!! Patrick deelde ons mede dat hij zijn batje kwijt was, en deze waarschijnlijk afgelopen dinsdag vergeten was na de zware D.A.T training. Met het opruimen van de tafels had hij deze op een bank neergelegd en vergeten! Het is dus vrij logisch om op een andere bank te gaan kijken in Barendrecht, nl zijn achterbank van zijn auto. Natuurlijk lag deze daar niet en heeft Patje de avond gespeeld met 30 jaar oud materiaal. Het frame is 20 jaar oud en het rubber 10 jaar oud maakt/is 30 jaar. Na deze teleurstelling konden we op pad naar Bleiswijk om te spelen bij het sfeervolle en altijd gezellige onderkomen van de lokale tafeltennisvereniging. Het bamzaaien kon beginnen, altijd leuk, lachen, het kan ook door vrouwen worden gespeeld! Zoals altijd begint Patrick in de uitwedstrijden en was Harmen dus verrast door Bram tegen te komen in de eerste partij. Hij was zo verrast door deze move van de Taverianen dat hij in vier games verloor. Robert plaatste een welgeplaatste tik uit door de tweede man van Combat te verslaan. 2-0 en Patje aan het roer met zijn materiaal waar Bert v/d Helm zwaar voor heeft geboden speelde echt geweldig. Het zal jullie dus niet verbazen dat hij tegen Arie verloor. Het dubbel was een eitje en werd makkelijk in vijf games gewonnen. Maar zoals zo vaak bij een gezellig samenzijn vliegt de tijd en stond er ineens een 5-5 op het scoreboord. In de tussentijd is er nog genoten van het team dat op de tafel ernaast speelde en het talrijk opgekomen publiek. Ook lessen uit het verleden kwamen van pas! De geleerde polonaise tijdens de ontmoeting bij Wanzl Belcrum was een uitkomst! we konden nu echt integreren met de Bleiswijkenaars (schrijf je dit zo?). Andre Hazes op de achtergrond, en bier in de fles garant voor een feest! Met pijn moesten we afscheid nemen, nog vol van alle aangeboden drank. Nog even wat weetjes. Patrick speelde met materiaal uit zijn jeugd en dat leverde emotionele plaatjes op, en een winstpartij. Bram speelde zijn beste tafeltennis ooit, resultaat 1 winstpartij en de dubbel. Robert was uitermate slecht en liet weer ouderwets zien dat er met een slechte mentaliteit ook gewonnen kan worden, resultaat 2 winstpartijen en de dubbel. 26.00 uur in mijn bed en er om 05.30 uur er weer, uit wat een geweldige sport!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zoals aangegeven kan een ieder dit lezen zoals hij of zij dat wil, wie kan alle feitelijke onwaarheden eruit kan halen (de waarheid van Taveri)? Onder de goede inzenders zal een vlaai worden verloot. De vlaai wordt na het uitreiken gezamenlijk genuttigd.
Met vriendelijke tafeltennisgroeten Bram
- Details
-
Published on Thursday, 17 March 2011 01:30
-
Hits: 1110
Van onze verslaggever Bart
De trend is gezet de afgelopen weken. En wel de ontwikkeling dat er haast geen verslagen op de website meer te lezen zijn. Ook team 2 wacht nog steeds op een verslag van Rutger. Rutger, ook wel Ed genoemd, heeft zijn zaakjes normaal altijd prima voor elkaar. De vraag is dan ook wat er loos is… Verder kunnen de vaste verslaggevers van het tweede hun niveau van schrijven ook niet echt opkrikken aan al die prachtige niet geschreven stukkies.
Dus geen epos over jonkvrouwen en andere mensen van adel, geen polemiek met het derde team en geen verhalen over net- en kantballetjes. Wat wil je ook als je moet schrijven over je eigen wanprestatie. Dat doe je natuurlijk niet voor de lol. Veel leuker is het om vooruit te kijken naar drie weken een vrijdag om bij te komen, in Sami zijn geval zelfs vier weken. Dit uiteraard allemaal naar aanleiding van verschoven wedstrijden, vaak op vraag van de tegenstander.
Goed, heel summier dan toch een kleine bloemlezing. John speelde goed en won onder andere van een meisje, waarvoor hulde. Sami won ook een pot en won ook games waarin ie ruim voor stond en Bart voelde zich een hamster en was blij dat ie levend thuis was gekomen.
Vrijdag geen wedstrijd zoals gezegd, want dan vertrekt het september 1979-deel van de equipe naar Parijs om het rugby te aanschouwen en ‘s avonds zal Marco proberen een nog betere bardienst te draaien dan Hester afgelopen week. Komt dus allen om er een gezellige avond van te maken en ook nog eens te genieten van het op de eerste tafel spelende derde team!
- Details
-
Published on Wednesday, 16 March 2011 11:10
-
Hits: 1118
Van onze verslaggever Laurens
Tja en dan moet je verslag doen van 4 wedstrijden tegelijk. In de vakantieweek hadden we twee verplaatste wedstrijden allebei tegen favoriet Dordrecht 2. Beide wedstrijden verloren we met 0-5. Misschien is dat de reden dat ook ik eens een keertje geen zin had om een verslagje te maken. Dordrecht is nu dus de koploper in de poule, met vele punten voorsprong. Duo 1 in de kritische zone en de strijd tegen het degradatiespook is begonnen. Vrijdag 11 maart gingen we naar TOG 4. I.v.m. een poule met 5 teams, is TOG het enige team dat we onder ons moeten houden, dan is de kust veilig. Het ging goed zowel Jan en Laurens wonnen in vijf games van Olav en sleepten ook samen de eerste dubbel van het seizoen binnen. Martijn was voor ons allebei te sterk. Er werd dus mooi met 3-2 gewonnen. Hoogtepunt deze avond: met een pluimpje voor DAT-trainer Robert, deze avond hebben we eigenlijk alles gewonnen met schuiven, schuiven en nog eens schuiven. Dat hadden we op de DAT voor de wedstrijd flink getraind.
Dinsdag 15 maart naar Gouda om tegen de dames Marianne en Betske van Vriendenschaar te spelen. Thuis werd 3-2 door ons gewonnen. Nu was het de vraag of we nog steeds van Marianne konden winnen. Laurens begon direct tegen Marianne. Marianne begon zeer goed, Laurens speelde ook niet slecht, maar Marianne sleepte game 1 vol zelfvertrouwen naar zich toe met 5-11. Game 2 ging ze full speed zo door en stond Laurens al snel achter met 2-8. Laurens was strijdlustig en gaf alles wat hij had, de ommekeer kwam en zo wist ik de 2-8 achterstand toch nog om te buigen in een 13-11 winst. Game 3 ging naar Marianne met 6-11. Game 4 naar Laurens met 11-8. En zo was de eerste van de totaal vier vijfsetters deze avond een feit. Gelukkig wist Laurens door goed spel in de vijfde al snel op een flinke voorsprong te komen en met 11-5 de wedstrijd te winnen. Stand: 1-0. Jan tegen Betske. En ja respect voor deze dame. Zo rustig en beheerst zij stond te spelen. Met een prachtig geplaatst schuifspel was ze Jan de baas. Jan kwam er steeds beter in, en zou liever de "best of nine" games spelen. 3-11 7-11 9-11. Stand: 1-1. De dubbel was grappig, maar oooo zo jammer dat we die net niet pakten. De stand was afhankelijke van de kant waar we stonden, wie er telde en wie tegen wie serveerde. De ene kant wonnen zij dik, de andere kant wonnen wij dik. En laat het dan ook nog zo zijn dat wij in de vijfde game aan de voor ons goede kant en in de juiste opstelling mochten beginnen. Alleen we verprutsten het en zo moesten we wisselen met 1-5 achter, en verloren we dus ook. 11-6 1-11 11-4 3-11 6-11. En zo stonden we bij rust 1-2 achter. Jan mocht, na rust en de korte blik op de fantastische topper Inter-Bayern, aantreden tegen Marianne. Vooraf had ik gedacht, en Jan waarschijnlijk ook, dat Marianne nu er op en er overheen zou gaan. Maar het tegendeel was waar. Marianne wist totaal niet wat ze moest beginnen tegen Jan, was totaal machteloos en hopeloos tegelijk. Ze schreeuwde in paniek: het is zinloos om verder te spelen, ik kan niet tegen hem spelen. Jan won game 1 en 2 met 11-7 11-5. Heel wonderbaarlijk was de ommekeer en te zien hoe ze game 3 en 4 toch nog wist te winnen met 8-11 6-11. Het resulteerde in mooie knappe en lange rally's, waar Jan met 11-6 in de vijfde aan het winnende touwtje trok. Stand: 2-2. En toen dus aan mij de eer om de wedstrijd te beslissen. En tja weer in een vijfsetter. Om en om werd een game gewonnen. Laurens kon prima druk blijven zetten, waardoor hij het mooi schuifspel van Betske prima wist te doorbreken. Ook de prima aanvalsballen die zei hard sloeg, kon ik eindeloos terugbrengen op de tafel. Laurens won de vijfde game zeer overtuigend en werd als winnaar werd gekroond. 11-9 7-11 11-9 5-11 11-6. Een prima eindstand van 3-2 voor ons. Vrijdag aanstaande de uitwedstrijd tegen 21-UP en daarna nog maar 1 wedstrijd tegen TOG.. dan is het seizoen weeral voorbij :-(
- Details
-
Published on Tuesday, 15 March 2011 15:35
-
Hits: 1167
Van onze verslaggever Robert
Vooraf was de doelstelling voor de wedstrijd tegen Docos duidelijk. Dertig games winnen en het aantal verloren games zoveel mogelijk beperken. Docos is de nummer laatst van de poule in de hoofdklasse, de mannen van HBM/Taveri zijn lijstaanvoerder. Een grote uitslag moet mogelijk zijn.
Maar... Docos weigerde hieraan mee werken. Docos heeft een viermansteam en ze lieten deze keer Tjerk Buikstra aan de kant. Alle mannen hebben inmiddels minimaal één potje gewonnen en dat smaakt natuurlijk naar meer.
Bram kwam vrijdag niet in de problemen, al speelde hij een vijfgamer tegen Frank Witkamp. Frank was juist degene waar Robert het minste moeite mee had, Robert moest volop aan de bak tegen Jelle Schreurs. Maar ook Robert bleef ongeslagen. Het dubbel was niet goed, maar degelijk genoeg om in drie games te zegevieren.
Patrick maakte een bijzondere avond mee. In zijn eerste partij had hij matchpoints tegen maar bleef nipt aan de goede kant van de score. Hij won ook van Thomas Bruining maar tegen Jelle liet hij initiatiefloos tafeltennis zien. Zijn teamgenoten hadden, zo beweerden zij, Patrick nog nooit zo slecht zien spelen. Jelle maakte hier dankbaar gebruik van en zo kwam er voor Docos een aanvaardbare score op het bord: 1-9.
Halverwege de competitie is de voorsprong op Scyedam opgelopen tot vier punten. Het kan nog leuk worden...
- Details
-
Published on Sunday, 13 March 2011 21:13
-
Hits: 1129
Van onze verslaggever Lorenzo
We hebben 6-4 gewonnen tegen Pijnacker. Stefan was te laat komen op dagen oftewel verslapen dus 3 punten weggegeven aan hun was erg zonde. Maar toch nog goed gespeeld. Ricardo heeft alles gewonnen, die heeft nog steeds 100% Ik heb er nagenoeg 1 verloren dus geen 100% meer. Stefan is teruggezakt in de 70%. Het dubbel ging ook redelijk.
|
|
 |
|
Heet van de naald |
mei 2013: Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)
|
|
Bardiensten |
30.08.2013: Gert-Jan 05.09.2013: William 06.09.2013: Leendert-Jan 12.09.2013: Remco 13.09.2013: Marco 19.09.2013: Dennis 20.09.2013: Edwin 26.09.2013: Robert 27.09.2013: Peter-Jan 03.10.2013: Andries 04.10.2013: René 10.10.2013: Laurens 11.10.2013: Rutger 17.10.2013: Elwin 18.10.2013: Jasper 24.10.2013: Jan 25.10.2013: Bram 31.10.2013: Ruud 01.11.2013: Bart
|
|
Statistiek |
- Articles View Hits
- 234021
|
|