24 | 06 | 2026
Hoofdmenu
Competitie
Deelnemers DAT 20130903

Ernst
Robert
Ward
William
Sami
Remco
Leendert-Jan
Gert-Jan
John
Edwin


update: 28 augustus 2013, 14:05 uur

Verslag duo 1

Van onze verslaggever Laurens

Afgelopen dinsdag 12 april alweer de laatste wedstrijd van dit seizoen. Gehandhaafd zijn we al. In een poule van vijf staan we met nog 1 wedstrijd te gaan op de 4de plaats met 11 punten. TOG4 op plaats vijf met 3 punten, eigenlijk 8 punten jaar omdat ze een keer niet kwamen opdagen kregen ze vijf puntjes in mindering. De laatste wedstrijd is tegen dit TOG, aan ons de schone taak om ook zonder deze punten mindering boven TOG te eindigen. UIT werd de dubbel gewonnen en Jan en Laurens wonnen van Olav. 1 en 1 en 1 MAAKT 3-2. BAM.

TOG 4, bestaande uit 4 of 5 spelers, kwam in de zelfde opstelling als de uitwedstrijd naar Ridderkerk. Olav en Martijn. Van Martijn werd nog nooit gewonnen, zowel Uit als uit en thuis 3 seizoenen geleden. Zonder moeite sleepte Laurens tegen Olav het eerste punt binnen. Een dolgelukkige Laurens mocht afgelopen vrijdag invallen in de 2de klasse en zaterdag in de Hoofdklasse, en nu was dit eigenlijk effe een eitje.... 11-4 11-7  11-9. 1-0 ! Jan moest tot het uiterste gaan om van Martijn te winnen. Martijn is taai en de games tegen hem kunnen lang duren. Jan won de eerste 2 games en werkte in de vijfde knap een 8-10 matchpoint voor Martijn weg. 11-4  12-10  6-11 14-16  12-10. 2-0 !!
De dubbel werd heel lief gecoacht en geteld door Bram. Game 1 ging verloren, maar Jan en Laurens kregen grip op de zaak en wonnen. 6-11  11-7  11-5  11-7. 3-0 !!!

Na de "koffie" Laurens - Martijn. Laurens begon ongeconcentreerd aan dezepartij. Liep maar wat te ballen en vervolgens trok Martijn ook nog een doosje sorryballetjes open...enzo keek Laurens na een lange tweede game al tegen een 0-2 stand aan. Maar er werd gewerkt, hard gewerkt. Het ongeconcentreerde werd omgedraaid in op en top concentratie. Vanuit mijn ooghoekjes zag ik Edwin aanschuiven in de kantine, zonder woorden had dit voor mij een zeer positief effect op mijn spel. 0-2 werd 1-2, 1-2 werd 2-2, zo dus een vijfde game. Laurens hield het goede spel vast, maar keek tegen een 8-10 aan. Met een ietwat aanvallendere insteek wist ik dit toch nog om te buigen naar 12-10....YES YES!! Ik moest er echt voor knokken. 6-11  15-17  11-7  11-5  12-10. 4-0 !!!!
Normaal wint Jan van Olav. Maar de benzine van Jan was op. Drukke daagjes in het bedrijfsleven eisen zijn tol. Het lichaam was ietwat stroef, er zat effe niet meer genoeg in het vaatje om ook nu weer van Olav te kunnen winnen.
7-11  8-11  6-11. 4-1 !!!!!

En zo toch een mooie uitslag 4-1 om mee te eindigen. En misschien, afhankelijk van wat Vriendenschaar doet, eindigen we zelfs op de 3de plaats. Al met al een prima resultaat voor duo 1 voor het eerste seizoen in de 3de klasse.

Verslag team 4

Van onze verslaggever Edwin

Ik ben naar Hans Klok geweest. Althans, zo voelt het. Toegegeven, wie zichzelf trakteert op een show vol schijnwaarheden van de illusionist, moet naderhand niet klagen over “dat’ie belazerd is”. Daar kwam je toch immers voor? Je gelooft er niks van, je weet dat het niet kan en toch gebeurt het allemaal. Waar je bij staat nota bene. Op weg naar huis vraag je in de auto nog eens aan de overige leden van het gezelschap of zij hebben begrepen wat er gebeurde, maar nee, ze zijn al even stil, welhaast betoverd door de ontzagwekkende show van de magiër. Eenmaal thuis aangekomen, zak je  op de bank en droom je nog heel even terug naar dat ene moment, waar je misschien – het moet haast wel – even niet goed genoeg hebt opgelet. En je had je nog wel zó voor genomen er niet in te trappen!  Maar het is wat het is en eigenlijk is het ook gewoon knap dat iemand met opgestroopte mouwen van alles en nog wat voor je ogen weg en weer tevoorschijn tovert.
Natuurlijk ben ik niet naar Hans Klok geweest. We waren in Schiedam. En Hans Klok heette Jan Eijkels. Maar het gevoel dat we overhielden aan onze ontmoeting met de uiterst lichtvoetige 70-er, laat zich het best met bovenstaande vergelijking beschrijven. Met korte noppen aan beide zijden van het frame en heel veel spelinzicht verschalkte de oude meester ditmaal alle spelers van Taveri 4. Ruud feliciteerde na 4 games. Het verschil was klein maar duidelijk. Ruud verdedigde en Eijkels viel daarnaast ook succesvol aan. Stefan en Edwin gingen tot het uiterste, maar zagen het tot hun beider ontzetting in de vijfde game 11-9 worden voor de Scyedammer. Om de haren uit je hoofd te trekken! Kostbare punten bleven zo in Schiedam, welke bedoeld waren in de Ridderkerkse tas te verdwijnen. Edwin won eenvoudig van Andrew en bond deze keer ook Gerard Kreuger aan de zegekar. Gerard wist, ondanks een korte herstelpauze, het hoofd er niet goed bij te houden. Edwin was wel geconcentreerd en pakte derhalve het punt. Zo ook Ruud, die Kreuger nog met 2-1 voor liet komen alvorens er de turbo op te zetten. Stefan went meer in de 3e klasse dan hij er wint. Zijn spel is bij vlagen indrukwekkend maar tegen Gerard Kreuger en Jan Eijkels kwam hij nog net te kort. Het potje tegen de sympathiek Buyk won hij wel.
En dus wordt het nog spannend. Voor het slotakkoord in Ridderkerk ontvangen we aanstaande vrijdag de mannen van Kwiek. Verondersteld dat Scyedam nogmaals een 6-4 winst boekt op DHC, maakt slechts een 8-2 winst of beter nog behoud in de 3e klasse mogelijk. Uit werd een gelijkspel behaald. Ruud haalde een hattrick, Edwin bleef pijnlijk op 1 steken en het dubbel Stefan/Edwin leverde verrassend genoeg een punt op. Dat zal nu beter moeten. Een spannend affiche, hoewel het een degradatieduel betreft. Taverianen, komt zien tegen welke prijs de huid verkocht wordt.

Jeugd 1 en 2 kampioen

Van onze webmaster

Afgelopen zaterdag zijn zowel het eerste als het tweede jeugdteam kampioen geworden. Lorenzo, Stefan en Ricardo gingen op bezoek bij titelconcurrent SVN in de wetenschap dat één punt genoeg was voor het kampioenschap en dat de vorige ontmoeting in een 10-0 overwinning eindigde. Toen bij binnenkomst bleek dat SVN, dat een viermansteam heeft, in de zwakste opstelling speelde, waren ook de zenuwen bij Stefan weg en veroverde hij direct in de eerste partij het voor het kampioenschap noodzakelijke punt. Zijn teamgenoten wilden niet voor hem onderdoen zodat er opnieuw een 10-0 overwinning op het wedstrijdformulier verscheen.

Team 2 speelt in een heel rare en onoverzichtelijke poule. Wouter, Hobie, Jarelli en Lars hebben inmiddels zes wedstrijden gespeeld in een poule van vijf. Van deze wedstrijden zijn er inmiddels vijf met 10-0 gewonnen. Tegen Kwiek werd er één keer in de uitwedstrijd met 7-3 gewonnen, in de thuiswedstrijd (dus) de maximale score. Met nog één wedstrijd te gaan is de voorsprong maar liefst 22 punten, goed voor het kampioenschap. Alhoewel, Phoenis heeft pas drie(!) wedstrijden agespeeld en heeft inmiddels 11 punten verzameld. Aangezien verloren werd van zowel Kwiek als Taveri en er geen tijd meer is voor het inhalen van de overige wedstrijden, is het kampioenschap een feit.

Beide teams van harte!

 

Verslag team 4

Van onze verslaggever Laurens

De eerste vijf wedstrijden van het seizoen heeft team 4 zonder sterspeler Edwin enkele dure punten laten liggen. In een zware poule, met vele uitslagen van 6-4, staan we na 7 wedstrijden op de vijfde plaats met 32 punten. DHC op vier met 35 punten en kwiek op drie met 38 punten. Met nog drie wedstrijden voor de boeg een zware taak dus voor het vijfmansteam om niet te degraderen. De komende wedstrijden wordt dus ook in de sterkste opstelling gespeeld.

Wedstrijd 8 is op vrijdag 1 april UIT tegen het voor ons bekende en altijd bere gezellige team De Repelaer uit Spijkenisse. De nummer 1 met 41 punten. Een zware tegenstander, met de bijna onoverwinnelijke Wim, de zeer taaie John en de steeds beter wordende aanvallende Erwin.

De avond begint direct met een spannende kraker, Ruud tegen John. Eindeloze rally's, sommige wel meer dan 50 slagen voor één punt. John brengt alles terug op tafel, Ruud probeert zo scherp mogelijk te spelen wat resulteert in een vele randballen, tot frustratie van John. Later wordt dit ook omgedoopt tot "het Ruudje". Ruud moet John feliciteren met 11-8 6-11 10-12 9-11 en staat het om 21:15 nog maar 0-1.
Laurens start vlekkeloos tegen Wim, slaat in game 1 alles verbluffend goed raak. Maar Wim is zo goed, doet een tactische aanpassing en zet een tandje bij. Genoeg om Laurens vervolgens easy van tafel te vegen. Maar ik was al blij met die ene fantastische game. 11-4 6-11 3-11 2-11. stand 0-2.
Edwin is een maatje te groot voor Erwin, maar hij moet scherp blijven om Erwin niet in zijn spel te laten komen. Edwin wint met 11-4 11-6 13-11. Stand 1-2.
Het dubbel Edwin/Laurens speelde goed, er had iets meer in gezeten. Maar tegen het sterke dubbel Wim/John met zo'n 20 jaar ervaring, leverden we een prima prestatie. 8-11 5-11 14-12 6-11. stand 1-3.
Na de pauze speelde Ruud een spannende pot tegen Wim. De stand zegt genoeg, Wim won, maar Ruud had evenveel kans om te winnen. 12-10 10-12 7-11 11-9 9-11. Stand 1-4.
Edwin leverde weer een prima prestatie door ook van John te winnen. John, zoals velen weten, heeft ontzettend veel terug. Een vierde, vijfde of zesde smash is lang niet altijd voldoende voor een punt. Zeker deze partij had John werkelijk formidabele ballen terug, echt knap en mooi om te zien. Maar Edwin hield fier het hoofd boven water en met uitstekend spel en voetenwerk was hij John te slim af. 11-9 1-11 11-4 12-10. Stand 2-4.
Laurens begon goed tegen Erwin. Won de eerste twee games, maar toen ging het fout. Geen antwoord meer op zijn service, vervolgens naar tweede positie, Erwin kwam helemaal in zijn spel en Laurens was tot zijn eigen grote frustratie nergens meer. 11-6 11-9 7-11 6-11 7-11. Stand 2-5.
Laurens zat ergens buiten op een bankje zijn verlies te verwerken, terwijl Edwin, de kanjer, zijn grote lang gehoopte droom waar maakte. Wim Muit met beide beentjes omhoog leggen en keurig de luier om doen. Edwin won met 11-4 11-7 11-9 en zal die nacht waarschijnlijk heerlijk slapen. Stand 3-5.
Ruud kon helaas ook de partij tegen Erwin niet in winst omzetten. Al was het weer ontzettend close... 8-11 11-13 10-12. Stand 3-6.
Dan de partij waar Laurens al dagen van te voren naar uitkijkt. Lekker los gaan tegen John van de Draai. Voor mij een heerlijk spelletje... druk zetten en smashen, smashen en nog eens smashen.. Heerlijk!! Maar onderschat John niet, een beetje gas terug en dan pakt hij de punten. Zo in bijv. game 2, Laurens speelt met iets minder druk en ziet John
al gauw op een 5-10 voorsprong staan. Net op tijd wakker wist ik dit toch nog om te buigen in 13-11. En om de avond compleet te maken was het winnende punt in game 3 een "Ruudje". 11-8 13-11 12-10. Om 00:30 de Eindstand: 4-6.
Edwin weer een knappe hattrick. Ruud geen punt, maar zat er oooow zo dicht bij, en Laurens 1 punt. Met heerlijke tosti's en een biertje in de buik, gingen de Ridderkerkers weer naar huis.

Met deze uitslag komen wij dus op 36 punten uit 8. DHC won met 7-3 van Xerxes. En komt dus op 42 punten uit 8. Met nog twee wedstrijden te gaan en 6 punten achter op de nummer 4, hebben wij het lot dus niet meer in eigen hand. Alleen grote verliezen voor DHC kan ons helpen.

Geen bloemen voor team 1

Van onze verslaggever Robert

Afgelopen zaterdag was dan de eindelijk de ontmoeting tussen de twee kampioenskandidaten in de hoofdklasse C: Scyedam en HBM/Taveri. De mannen van Ridderkerk hadden de de hele competitie bovenaan gestaan maar zagen, zeker na het gelijkspel tegen Combat, de Schiedammers dichterbij komen.
Scyedam kwam uitstekend uit de startblokken. Patrick heeft normaal gesproken weinig moeite met de Schiedamse kopman Kees de Koning (hij had nog nooit van Kees verloren) maar deze keer ging hij er kansloos met 3-0 af. Zelfs een voorsprong van 9-3 in de derde game was niet aan Patrick besteed en met name de service van Kees kreeg hij niet onder controle.
Vervolgens mocht Robert proberen om tegen Laurens van Raadshoven iets recht te zetten. Thuis was nipt verloren en ook nu ging de eerste game naar Scyedam. In de verdere games ging Robert wat scherper spelen en plaatste zijn verdedigende ballen met name op de plekken waar Laurens niet stond: 1-3 en derhalve een gelijke tussenstand.
Bram mocht vervolgens tegen Paul de Graaf aantreden. De scherpte bij Bram was echter volledig zoek zodat Scyedam al snel een voorsprong pakte en deze de rest van de avond niet meer afstond. In het dubbel, wegens tactische redenen had Patrick de plaats van Robert ingenomen ontstond een boeiende strijd. Waar Robert in het verleden geen vat kon krijgen op de aanval van Kees, was het aan Patrick om de aanvallende component bij HBM-Taveri voor z'n rekening te nemen. Helaas was een 6-2 voorsprong met een betere opstelling in het tweede deel van de vijfde game niet voldoende voor de winst. Kees maakte met een aantal verwoestende forehands het verschil.
Toen Patrick niet van Laurens wist te winnen en Bram kansloos was tegen Kees, leek er een grote nederlaag aan te komen, zeker toen Robert tegen Paul een 10-3 voorsprong in de eerste game niet wist te bekronen met gamewinst en de drie matchpoints in de vierde game niet wist te verzilveren.
Na verlies van Patrick tegen Paul en Bram tegen Laurens was het aan Robert om het verlies enigszins dragelijk te maken. Maar ja, Robert wordt normalitere door Kees volledig gedeklasseerd en haalt meestal zo'n 10 punten in drie games. Ook de eerste game was wat dat betreft als vanouds met 11-4, al moet hierbij worden aangegeven dat Kees met minimaal 6 luckies niet echt onder druk kwam te staan. Dat beeld veranderde echter in de tweede game. Kees won nog wel maar slechts met de kleinst mogelijke marge. Toen Robert verrassend de derde game won ontspon zich een prachtig duel, waarbij Kees een beslissende netbal plaatste op 10-10.
Met deze 9-1 nederlaag is de kampioen bekend. Een terechte uitslag waarbij slechts twee partijen wellicht naar HBM/Taveri hadden gekund. Met een 7-3 nederlaag had het nog een klein beetje spannend kunnen worden maar inmiddels is bekend dat Bram, wegens een peesontsteking in z'n schouder de rest van het seizoen er naast staat.Het zal hierdoor zelfs lastig worden om de tweede plaats vast te houden maar we doen ons best. Veel zal afhangen van de twee invallers die we de komende twee wedstrijden nodig hebben. Tijdens de DAT van morgen zal hiervoor het eerste selectiemoment zijn.

Was het dan na zo'n ontluisterde nederlaag een verloren avond? Nee hoor, we hebben van te voren een lekker hapje kunnen eten en we hadden twee trouwe supporters: Marianne (een voormalige collega van Patrick) en Jaap, bedankt voor jullie steun en belangstelling!

Heet van de naald

mei 2013:
Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)

 

Bardiensten

30.08.2013: Gert-Jan
05.09.2013: William
06.09.2013: Leendert-Jan
12.09.2013: Remco
13.09.2013: Marco
19.09.2013: Dennis
20.09.2013: Edwin
26.09.2013: Robert
27.09.2013: Peter-Jan
03.10.2013: Andries
04.10.2013: René
10.10.2013: Laurens
11.10.2013: Rutger
17.10.2013: Elwin
18.10.2013: Jasper
24.10.2013: Jan
25.10.2013: Bram
31.10.2013: Ruud
01.11.2013: Bart

Webmaster

Statistiek
Articles View Hits
234020