|
Deelnemers DAT 20130903 |
Ernst Robert Ward William Sami Remco Leendert-Jan Gert-Jan John Edwin
update: 28 augustus 2013, 14:05 uur |
|
 |
|
|
|
- Details
-
Published on Saturday, 02 April 2011 13:25
-
Hits: 1192
Van onze verslaggever Ruud (dit verslag is zoekgeraakt ergens op de digitale snelweg en dus een week te laat gepubliceerd, waarvoor de welgemeende excuses van de webmaster)
Lekker. Die overwinning op Xerxes van vorige week houdt de spanning voor ons erin, om ons te handhaven in de 3e klasse. Maar dan moest er nog wel een gat van 5 punten gedicht worden tussen ons en DHC, en laten die mannen nu net op het programma staan. DHC 4 verscheen in ongewijzigde opstelling met Ad Schotman, terug van een blessure, Bonny Niesthoven en Ruud van Mierlo. Thijs - de levensgenieter - was er niet bij, hij was vast weer op vakantie of zo. Uit werd het 8-2. Ruud won er 2, Laurens en Stefan bleven helaas puntloos. Om onze kansen te vergroten hadden we Laurens naar de Canarische Eilanden gestuurd en Stefan laten inroosteren op de chemie-plant. Deze gaten in de opstelling werden gevuld door Hester en Edwin. Even een klein uitstapje naar de donderdagavond; Stefan had bardienst en is af en toe de weg wat kwijt nu hij stage loopt op een chemische fabriek en in de continudienst meedraait. Een chemische fabriek is een verzameling vaten en buizen waar stofjes onder de juiste condities bijeen worden gebracht, om een nieuw product te maken. Stefan, Vapro-geschoold, heeft daar inmiddels aardig wat verstand van. Dus koffie zetten mag dan toch geen enkel probleem zijn...toch? Fout. Na de eerste poging zag het eindproduct eruit als thee. Na de 2e poging was het eindproduct warme H2O. Pas na poging 3 was er koffie! Lieve mensen rondom de Europoort, sluit uw ramen en deuren, Stefan heeft dienst. Afijn, terug naar de vrijdagavond. Ruud begon een tikje gespannen onder de benodigde prestatiedrang tegen Ad. Ad toverde de meest verassende backhand smashes vanuit de losse pols. Ook zijn topspin ballen lukte verdraaid goed. Al snel stonden er 2 games op zijn naam. Enkel kreten van frustratie galmde door de zaal van Ruud, en dus moest Edwin er weer aan te pas komen om de gemoederen te bedaren en de juiste tip te geven. Het balletje moest op het lichaam gespeeld worden. En deze tip deed de wedstrijd kantelen. Wel moest er in de 4e game nog een achterstand van 0-5 weggewerkt worden, alvorens de punt op conto van Taveri kwam te staan. Edwin liet in de 2e pot zien dat hij in opperste concentratie verkeerde. Bonny kwam niet aan zijn spel toe (en, tot zijn eigen verdriet, de rest van de avond ook niet). Knap 2-0 op de borden. Hester begon met de gebruikelijke spanning aan haar 1e pot. Dit leidde tot een 14-16 stand in het voordeel van Ruud (lastig hè 2 spelers met dezelfde naam). De daarop volgende games liet Ruud zien dat hij het spel van Hester door had. Punt 1 voor DHC was gemaakt. Edwin en Hester vervolgde hun verrichtingen in de dubbel. De eerste 2 games gingen eenvoudig naar DHC. De derde ging toch wat verrassend naar ons. Ook in de 4e game leek het te gaan lukken, maar helaas... Met 2-2 de pauze in gaf ons al uitzicht op een betere score dan tijdens de uitwedstrijd. Edwin liet aan Ad zien wat er allemaal met anti-rubber gedaan kan worden. Vlot toverde hij 3 games op het scorebord. Prima! Ruud had het vervolgens wat lastiger tegen Ruud. Inderdaad, Ruud spelde niet alleen tegen Ruud, maar vooral tegen Ruud. Dat Ruud Ruud dat niet kwalijk nam, was Ruud wel duidelijk. Ruud moest zich vooral beheersen tegen Ruud om Ruud niet te makkelijk zijn aanval te laten spelen. Gelukkig lukte het Ruud om rustig te blijven en ging Ruud daarom meer fouten maken. Ruud dacht nog: 'Ruud, Ruud, Ruud' toen Ruud uiteindelijk de winnende punt maakte tegen Ruud in de 4e game. Dus Ruud won. Hester liet vervolgens zien dat het best mogelijk is om 30 punten in 3 games te scoren, en toch te verliezen. Dat deed zij tegen Bonny, die niet optimaal speelde. Hester verdiende hier wat meer. Knap gespeeld. Edwin tegen Ruud werd een spannende pot. Ruud is een slimme speler die zich niet snel laat verrassen. Edwin speelde met name lange ballen, waarmee hij Ruud de kans gaf om te openen. Dit keer mocht teamgenoot Ruud de gouden tip aan Edwin geven, wat resulteerde in klinkende gamestanden 11-4 en 11-3. Edwin zegevierde. Ad maakte het Hester te moeilijk in haar laatste wedstrijd. Ad had zijn slag weer gevonden na de partij tegen Edwin, en Hester mocht het bezuren. Met 5-4 op de borden, mocht Ruud de winst naar zich toe proberen te trekken in de partij tegen Bonny. Uit was de winst voor Bonny, maar deze avond verliep heel anders. Bonny kon nog steeds niet in zijn spel komen en liet de winst in 3 games aan Ruud. 6-4 winst heeft het gat gedicht tot 3 punten. Zowel DHC als wij hebben nog een zwaar programma voor de boeg.
- Details
-
Published on Tuesday, 29 March 2011 20:54
-
Hits: 1482
Zoals de meeste van jullie weten hadden wij als HBM/Taveri een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van tafeltennismaterialen met het bedrijf VroCosport. Dit bedrijf is helaas eind vorig jaar failliet gegaan.
Op verzoek van het bestuur is John op zoek gegaan naar een nieuwe firma met wie wij zaken kunnen doen. Het gaat hierbij zowel om materialen voor de vereniging (denk aan nieuwe tafels en netposten) maar ook voor de aanschaf tafeltennismateriaal voor individuele leden (wie wil er nou niet periodiek een nieuw velletje rubber). Inmiddels zijn contacten gelegd met Anne Vlieg van TT Promotions. Anne komt komende vrijdag langs met een drietal redenen: * kennismaken * afleveren van onlangs bestelde materialen * uitproberen van diverse materialen
Anne Vlieg heeft z'n sporen verdiend in tafeltennisland en weet waarover hij praat. Zo is hij oud-international, voormalig bondscoach van het Nederlands team, privetrainer van een aantal Nederlandse toptalenten, coach van menig eredivisieteam geweest. Ook organiseert hij samen met z'n broer Jan Vlieg tafeltenniskampen in de zomerperiode.
Wil je advies over je huidige of toekomstige materiaal, dan is Anne de persoon waar je moet zijn. Ook is het mogelijk om bepaalde materialen uit te testen. Lijkt je dat wat, kom dan vrijdagavond naar de zaal!
- Details
-
Published on Monday, 28 March 2011 08:12
-
Hits: 1181
Van onze verslaggever Robert
Met het teleurstellende gelijkspel van vorige week tegen Combat nog in het achterhoofd, was afgelopen vrijdag VVV de tegenstander: de nummer drie van de ranglijst. In de uitwedstrijd van een aantal weken geleden werd een 8-2 overwinning behaald. Slechts twee verliespunten omdat Patrick zowaar op Leidschendamse bodem een partij wist te winnen. Omdat het vorige week zoekgeraakte batje van Patrick niet werd gevonden, heeft hij een nieuw exemplaar aangeschaft. Tijdens het spelen afgelopen dinsdag bleek dit vers geplakte exemplaar erg snel. Zou Patrick mentaal sterk genoeg zijn om met nieuw materiaal de zeperd van de uitwedstrijd recht te zetten? Ook was de grote vraag of de tot 1 punt geslonken voorsprong op titelconcurrent Scyedam voldoende was om de koppositie te behouden. Met de wetenschap dat Scyedam met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een 10-0 overwinning tegen rode lantaarndrager Docos zou boeken, zou dat nog een lastige opgave worden.
Robert opende tegen Frans Smit. In de uitwedstrijd had Robert voor het eerst van Frans gewonnen en ook nu was het een spannende pot. Frans trok de eerste en derde game eenvoudig naar zich toe, de tweede en vierde game waren voor Robert. Robert probeerde met zeer behoudend spel Frans tot fouten te dwingen, hetgeen resulteerde in vaak zeer lange rallies: veel geschuif maar ook soms een aanvallende Frans en een verdedigende Robert. Rallies van 40 slagenwisselingen waren geen uitzondering. De vijfde game leek op biljarten. Robert opende met een serie van vier en deze beantwoordde Frans met eveneens een serie van vier. Vervolgens pakte Robert de keu weer ter hand en scoorde een vlekkeloze serie van zeven caramboles. Doordat, in tegenstelling tot bij het biljarten, bij tafeltennis niet in een nastoot is voorzien, was de 1-0 voorsprong een feit. Vervolgens mocht Bram het opnemen tegen Rick Bierhuis. Dat Rick de afgelopen weken intensief is gaan trainen was niet alleen aan zijn percentage af te lezen, ook zijn spel was in vergelijking met een aantal weken geleden zienderogen vooruit gegaan. Beide heren behaalden een hoog niveau en speelden met afstand de mooiste pot van de avond. Bram kwam op een 2-0 voorsprong maar Rick kwam langszij. Opnieuw moest een vijfde game de beslissing brengen. Rick was hierin net even beter en trok de stand gelijk. Marcel Snijder was door ziekte de afgelopen week geen schim van de vorige ontmoeting en speelde onzichtbaar. Alle Taverianen hadden geen enkele moeite met hem. In zijn ontmoetingen tegen Frans en Rick werd Patrick meer getest maar, zeker tegen Frans, was Patrick superieur. Een verdiende hattrick. Ook Bram verloor geen partij meer en was ook in het dubbel met Robert succesvol. Met name de eerste en vierde game waren ‘uit het boekje’. Doordat ook Robert in zijn enkelpartijen ongeslagen bleef, kunnen we volstaan met een aantal heldere conclusies: • Een zeer fraaie 9-1 overwinning. Als je tegen de nummer drie van de ranglijkst 17-3 scoort, draai je terecht bovenin mee. • Scyedam wint inderdaad met 10-0 maar door het onderlinge resultaat staan de Ridderkerkers nog steeds aan kop van de ranglijst. • Door de verliespartij van Bram staan zowel Robert als Patrick als Bram op een winstpercentage van 71%, net als Laurens van Raadshoven van Scyedam en Arie van de Linde van Combat. • De komende wedstrijd tegen Scyedam, zaterdag a.s., zal spannend worden maar normaliter niet beslissend voor het kampioenschap.
- Details
-
Published on Wednesday, 23 March 2011 05:27
-
Hits: 1144
Van onze verslaggever Rutger
TAVERI 3 – HET CENTRUM 1 4 – 6 (2 – 3)
Afgelopen vrijdagavond was het voor één keer de beurt aan team 3 om ook eens het vlaggenschip te mogen zijn in Het Oosterhonk. Zij mochten het opnemen tegen de mannen van Het Centrum uit Rotterdam. Een blik op de stand geeft aan dat het voor mij als leek nog niet eerder dit seizoen zo makkelijk is geweest om enige verhouding in de tafeltennissport te ontdekken. Je hebt Het Centrum en Alexandria die voor de titel gaan dan een hele tijd niets en dan nog steeds niets en dan komen onze jongens. Vervolgens heb je inmiddels je leesbril nodig om ook nog de nummers vier, vijf en zes te vinden in de stand die achter Taveri minimaal 10 punten achterstaan. Ideaal dus om als leek op deze manier achteraf een verslag van deze doorsnee-kraker te schrijven in de wetenschap dat de uitwedstrijd al met 9-1 verloren ging (mag ik dat zo zeggen of is het 1-9?). Het moge duidelijk zijn: Ik zat er klaar voor.
Ik was eerlijk gezegd niet van plan om de gehele partij te beschrijven, wel wil ik zeggen dat ik genoten heb van het spel van Ward, het vuistje van Dennis en de forehandschuifbal van Sander. Aan de uitslag te zien was het een reguliere overwinning voor Het Centrum. Dennis won er drie en Ward voegde ook nog een puntje toe. Verder is het complete wel en wee zo’n beetje verteld.
En dan nu de hoofdzaken. Het was in de zaal deze avond lekker druk. Iedereen die als vaste gast gezien mag worden, was er deze avond. Jaap, Andries, Nico, Sven en ik hebben tussen de drukte door nog wel tijd kunnen vinden om een bal te slaan. Er waren dus maar twee tafels hoogstens bezet. Ook Marco als barman had een topavond. Daar waar zijn teamgenoten aan het huishouden waren in Parijs, heeft hij achter de bar het zweet van zijn voorhoofd zitten vegen. Wat een tijd had hij daarvoor.
Voor de thuisblijvers hoop ik met deze impressie voor voldoende sfeer gezorgd te hebben en wellicht enthousiast te hebben gemaakt om ook eens op vrijdag te komen. Al is het alleen maar voor een hapje, een drankje of het spannende spelaanbod.
- Details
-
Published on Monday, 21 March 2011 22:00
-
Hits: 1202
Van onze verslaggever Edwin
Een korte analyse op de helft van de competitie leert dat team 4 het degradatiespook van zich af heeft te schudden. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Met één wedstrijd minder gespeeld en een achterstand van 12 punten op de nummer 4, was het dus zaak om bij Xerxes goede zaken te doen. Thuis was met 7-3 gewonnen. Ruud spoorde zijn teamgenoten al in de auto aan om er een nog grotere uitslag van te maken. Daarom was ook, op Hester na, het complete team uitgerukt om ter plekke de sterkst mogelijke opstelling te componeren. Voor Marijke, Jaap en Ronald een kleine verrassing toen ze na 3 Taverianen ook nog een 4e zagen inspelen. Laurens, die met Edwin thuis het dubbelspel wist te verzilveren, speelde ook nu partij 4 en was daarnaast morele steun en inspeelpartner om de anderen in de best mogelijke conditie aan hun wedstrijd te laten beginnen. Dat was te merken. Ruud startte tegen Jaap Auwema met een oerdegelijke pot. Niks “Kom op, Ruudje!!” of woorden van gelijke strekking, die Ruud zichzelf bij verminderde prestaties streng om de oren slingert. Nee, Ruud ging uiterst geconcentreerd uit de startblokken. Jaap was dapper, maar feliciteerde 3 games later. Edwin won van Ronald, ook al liet Ronald met winst in de 3e game al wel flarden zien van een soort tafeltennis dat we kennen van Anton Keizer uit Melissant. Als het loopt, is er geen kruid tegen gewassen en kun je rapen. Marijke feliciteerde Stefan, die oplettend speelde en met zorgvuldig geplaatste forehands in de verre hoeken dan weer diagonaal dan weer parallel de punten liet noteren. Laurens en Edwin speelden wederom het dubbel, wat de vergelijking aan Edwin opdrong van de paukenist die in het muziekstuk slechts éénmaal acteert, maar er dan ook wel echt het mooiste van moet maken. Dat Laurens deze druk weerstond, mag blijken uit de winst in drie games. Recept “Balletje op tafel en minder fouten maken dan de overkant” klaarde de klus. Na een korte onderbreking in de “sport”kantine - waar de barman schaamteloos aan een dikke sigaar stond te trekken, FOEI ! – was de maat voor Ronald vol. Nu ging het gebeuren en Ruud was het slachtoffer. Niet dat Ruud slecht stond te spelen, integendeel, rustig en gedegen schoof Ruud de ballen zo strak als hij kon over het net. Maar de spreekwoordelijke beer was los. Ronald sloeg winners alsof Ruud er niet stond. 9-11 12-10 11-7 en 11-9 was eigenlijk nog een knappe prestatie van Ruud ook. Jaap voegde er vervolgens nog een punt aan toe door Stefan de baas te blijven. Met bolle spinballen en felle slagen opende Jaap van meet af aan het vuur en pakte het 2e wedstrijdpunt voor de thuisploeg. Marijke, die haar groeten aan Ward inmiddels bezorgd heeft gekregen, maakte het Edwin een stuk moeilijker dan in Ridderkerk. Brutaal, maar terecht pakte Marijke de 1e game en liet Edwin weten dat hij met minder dan 100% inzet geheid in de problemen zou komen. Anti bracht geen uitkomst; bekeken spel gelukkig wel. Marijke gaat ook nog van Edwin winnen; deze keer echter nog niet. Ronald vervolgde tegen Stefan zijn dadendrang en deed er zo mogelijk nog een schepje op. Elke service kwam strak terug en bij het kleinste gaatje was het “PATS”. Het leverde Stefan een waardevolle ervaring op en Ronald menig applaus en het wedstrijdpunt. De partij van Marijke tegen Ruud werd een demonstratie van concentratie en rust. Marijke kwam alleen in de eerste game nog boven de 5 punten, daarna was het alleen nog Ruud, wat de klok sloeg. En omdat Edwin in zijn laatste pot Ruud wilde evenaren in vastberadenheid, stond er aan het eind van de avond weer een 7-3 winst op het formulier. Dat verkleint de achterstand naar 5 punten op DHC 4 , die aanstaande vrijdag in Ridderkerk te gast zijn. De vorige editie eindigde in een pijnlijk 2-8 verlies voor de Ridderkerkers. Er ligt een schone taak…
|
|
 |
|
Heet van de naald |
mei 2013: Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)
|
|
Bardiensten |
30.08.2013: Gert-Jan 05.09.2013: William 06.09.2013: Leendert-Jan 12.09.2013: Remco 13.09.2013: Marco 19.09.2013: Dennis 20.09.2013: Edwin 26.09.2013: Robert 27.09.2013: Peter-Jan 03.10.2013: Andries 04.10.2013: René 10.10.2013: Laurens 11.10.2013: Rutger 17.10.2013: Elwin 18.10.2013: Jasper 24.10.2013: Jan 25.10.2013: Bram 31.10.2013: Ruud 01.11.2013: Bart
|
|
Statistiek |
- Articles View Hits
- 234021
|
|