24 | 06 | 2026
Hoofdmenu
Competitie
Deelnemers DAT 20130903

Ernst
Robert
Ward
William
Sami
Remco
Leendert-Jan
Gert-Jan
John
Edwin


update: 28 augustus 2013, 14:05 uur

Overzicht tweede speelweek

Van onze webmaster,

Met gemengde gevoelens kijken we terug op de afgelopen week. Positief is het aantal overwinningen: Duo 2 verloor, team 3 speelde gelijk maar verder louter overwinningen. Negatief is de blessure van Bram. Vorig jaar al vaak in de lappenmand, ook nu weer blessureleed. De daignose is nog niet geheel duidelijk, maar gevreesd wordt dat Bram voor langere tijd uit de running is. Laten we hopen dat het meevalt. Binnenkort zal meer duidelijk worden.

Team 1
Vriendenschaar op bezoek. Kampioen uit de eerste klasse, en met slechts twee man in de eerste wedstrijd. Ook nu niet geheel compleet. Bert de Vries was de hele avond onzichtbaar maar invaller Ruud Knieriem was niet in staat hem succesvol te vervangen. Aan Dennis Broers was het om Bram te vervangen.

Eric Kervezee was de vorige keer nog in staat Patrick te verrassen, deze keer liet Patrick het niet zover komen. Tegen Robert had Eric weinig kansen maar Dennis maakte kennis met de degelijke aanval van Eric en ging er in drieën af.

Aad de Beer had in z'n eerste partij tegen Robert geen zicht op de overwinning en speelde in de partij tegen Dennis vrij afwachtend. Dennis speelde uitstekend en pakte enigszins verrassend de eerste twee games. Game drie ging nipt verloren en game vier was wat ruimer. De vijfde game was zeer spannend. Aad ging wat aanvallender spelen en pakte een voorsprong. Dennis was te defensief om dwingend te spelen, had dat zelf gelukkig in de gaten en een aantal aanvallende impulsen brachten hem bijna op gelijke hoogte. Op 9-8 voor spinde Aad met veel risico direct op de service van Dennis. Terecht een punt en dus een matchpoint wat direct werd verzilverd. Die derde en vijfde game zullen ongetwijfeld nog met enige regelmaat door Dennis' hoofd hebben gespeeld. Zo dicht bij een tweede overwinning. Dennis, we hebben van je genoten!

Aad was in z'n partij tegen Patrick in zeer goede doen. Patrick was helaas weer vergelijkbaar met vorige week. En na drie games was het al over. Gelukkig waren Eric en Aad in het dubbelspel nog slechter dan Robert en Patrick zodat een 7-3 overwinning werd geboekt.

Omdat Docos verrassend met 7-3 van kampioenskandidaat Scyedam wist te winnen staan de Leidenaren nu bovenaan, samen met Shot. Komende week gaan Patrick en Robert op bezoek bij Scyedam. Vanwege tactische redenen wordt de vervanger van Bram zo lang mogelijk geheim gehouden.

Team 2
Op bezoek bij Salamanders. John (1+1), Carlo (2) en Marco (3+1) zorgden voor de punten. Binnenkort een verslag van John.

Team 3
Bij Gorcum2 werd een gelijkspel behaald. Dennis en Ward behaalden allebei twee overwinningen en wonnen samen het dubbel. Een zieke Bart bleef deze keer puntloos.

Team 4
Van onze verslaggever Ruud

Team 4 is goed op dreef. Na de overwinning van vorige week op TOG met 8-2, werd er vrijdagavond aangetreden tegen Combat. Ook Combat had een prima uitslag behaald in de eerste ronde door Boomgaardshoek met 7-3 te verslaan. Eigenlijk kenmerkt deze competitieronde zich nu al door de hoge uitslagen.
Joost, Ronald en Rutger van Combat 3 lieten gedurende de avond doorschemeren dat zij vertrouwen hadden in een behoorlijke uitslag. Joost heeft hun team versterkt en komt uit de 2e klasse van de regio Den Haag.
De beste wedstrijden werden eigenlijk gespeeld door Laurens. Zijn wedstrijd tegen Joost werd gespeeld onder een goed gesternte. Laurens zat nog in zijn flow van de 3 overwinningen in zijn duo-competitiewedstrijd van die week. Hij hield de snelheid in het spel, was vanaf het begin goed geconcentreerd en gaf Joost te weinig tijd om in zijn spel te komen. Alle 4 de games eindigden in 11-9. De tweede pot werd de mojo van Laurens onnodig verstoord en leverde onnodig verlies. Hij herpakte zich echter goed in de derde pot en won die overtuigend in 4 games.
De dubbel verliep moeizaam, maar Laurens en Edwin boekte een nipte overwinning in 5 games.
Edwin en ik deden plichtmatig wat er verwacht werd en wonnen er drie. 9-1 winst zet ons op de 2e plaats in de ranglijst.
Wat verder meldenswaardig was, betrof de versnapering die naast de telborden verscheen. Een soms geel/zwart, dan weer groen/zwart of geheel zwart verschijnsel. De substantie was zacht, zuur en ziltig van smaak. Plakkend aan je gehemelte en kiezen brengt het een verzadigend gevoel. Je moet  weerstand bieden om de lekkernij niet direct door te slikken. Staat het water al in je mond? Meer info bij Edwin...

Duo 1
Van onze verslaggever Laurens

Met de tegenvallende competitiestart vorige week (0-5 verlies) nog vers in het geheugen, hadden Jan en Laurens iets recht te zetten. Shot'65 kwam donderdagavond bij ons op bezoek. Winnen was de enige opdracht om nog in de race te blijven voor handhaving in deze klasse.

Jan speelde vorige week erg goed en Laurens verre weg van goed. In Duo 1 en Team 4 presteerde hij vorige week zeer matig. Maar geen paniek, hij schijnt het juiste medicijn tegen zijn slechte vorm te hebben gevonden. Laurens was de laatste week alleen maar bezig met winnen en de puntjes op het scorebord. Hoe zou het toch gaan als hij zich alleen maar op het spel concentreert en rest naast zicht neerlegt. Het is best moeilijk om dat knopje om te zetten, maar hoe dan ook, deze avond zal het me lukken.
Jan gaf al voor de wedstrijd aan last van zijn rug te hebben. Hopelijk gaat dit niet ten koste van zijn spel. Laurens mocht beginnen tegen Henk. Met zeer veel mazzel wint hij de eerste game 1. Henk stond met 10-9 voor, serveerde en Laurens sloeg de bal ver over tafel. Ik dacht dat ik de game al had verloren, maar er was LET geroepen van de tafel naast ons. Een betere timing kon niet! Dat was gelijk de ommekeer, want ik won de eerste game met 12-10. Henk kon nog wel de 2e game winnen, maar Laurens was de beste en won game 3 en 4. 12-10  8-11  11-7  11-7. Stand: 1-0.
Jan tegen Van Drielen. Jan was niet de Jan van vorige week. Het zal wel aan zijn rug liggen, maar hij kon totaal niet in zijn spel komen. Hij kon met veel moeite nog de 2e game pakken, maar meer zat er niet in. 5-11  16-14  7-11  2-11. Stand: 1-1.
Toen de dubbel. Patrick liep heel spontaan naar het telbord. Hij zou deze wedstrijd wel EFFE tellen voor de mannen. Haha, sorry Pat, het is maar goed dat je niet van te voren wist hoe lang deze dubbelpartij ging duren... Het werden 5 games, waarin we keurig gelijk op gingen. Gelukkig was het Duo 1 die won. 12-10  10-12  12-10  8-11  11-9. Stand: 2-1.
Bedankt voor het tellen Patje!

Na een korte pauze ging Laurens tegen Van Drielen. Laurens die in de eerste partij nog effe moest wennen aan het nieuwe medicijn, had nu het knopje helemaal omgezet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens de wedstrijd bijna geen gamestanden heb gezien, en soms verbaasd was dat de game al was afgelopen. Maar wat heerlijk om soepel te spelen zonder die stress van de
score. Van Drielen speelde heerlijke contra ballen, en Laurens stond deze contra ballen heerlijk AF TE MEPPEN..... 11-5  11-4  11-6 Stand: 3-1.
Jan tegen Henk. De 2e game won Jan, de andere 3 games ging het gelijk op tot de 7 en maakte Henk er vervolgens een eind aan. 7-11  12-10  7-11  8-11.
Stand: 3-2.

Een keurige overwinning voor Duo 1 met 3-2.
Jan een wat minder gevoel, Laurens een wat beter gevoel ;-)

Duo 2
Een 4-1 verlies tegen Shot '65. Paul was goed voor één winstpartij al was Pascal met goed spel zeer dichtbij een overwinning.

Jeugd 1
Geen problemen voor Lorenzo, Ricardo en Stefan. Na drie wedstrijden al 17 punten voor met 1 wedstrijd meer.

Jeugd 2
Uw verslaggever ging weg bij het begin van de laatste partij. Lars, zo werd gedacht, zou het tiende punt binnenhalen. Lars verloor echter. We zijn benieuwd naar zijn verhaal. Ook de succesvolle rentree van Jeftha verdient aandacht op deze site. Het ades van de redactie is bekend...

Jeugd 3
Een keurige 6-4 overwinning. Kenno, Xander en Peter wonnen elk twee partijen.

Weekoverzicht

Van onze webmaster,

De eerste week voor de senioren terwijl de jeugd al met de tweede week bezig is. Met opnieuw uitstekende resultaten. Vorige week werd gezamenlijk een 29-1 gescoord, deze keer niet veel minder met 26-4. De senioren scoorden een stuk minder met 24-26. Een overzicht.

team 1
Bram, Patrick en Robert mochten zaterdag naar Zwijndrecht om tegen de bekende namen van Shot te spelen. Een jaar geleden werd dit team nog kampioen maar het uitstapje naar de derde divisie was weining succesvol. Inmiddels is het team iets anders van samenstelling. Gebleven zijn Steven Van Woerkens en Marco Kamerling. Nieuw (in het team) zijn Patrick Klein en Mandy Toenders. Deze keer speelde Patrick.

De eerste partij was al direct een kraker. Bram kwam 10-8 achter in de eerste game maar won toch. In de tweede game wist hij helaas een aantal gamepunten niet te verzilveren. Steven werd beter en beter, Bram helaas niet, de voorsprong voor Shot een feit. Tegen Marco won Bram wel, maar had daar de volle vijf games voor nodig. Tegen Patrick heeft Bram het altijd moeilijk, zo ook deze keer. Bram was derhalve goed voor één punt.

Patrick was eigenlijk een weekendje weg en had een aantal uren in de auto gezeten. Z'n eerste partij tegen z'n naamgenoot was niet om aan te zien en dat gold eigenlijk voor al z'n partijen. Zelfs de wedstrijd om de slechtste speler van de dag, tegen Marco, ging verloren. Marco derhalve puntloos, Patrick ook goed voor één punt.

Robert opende tegen Marco erg slecht. Slechts twee punten waren zijn deel. De mooie punten waren vervolgens voor Marco, de meeste punten echter voor Robert. Ook tegen Patrick startte Robert slecht. Met name de serviceontvangst was dramatisch maar ook hier gold weer dat het aantal gescoorde punten harder aantikt dan het aantal mooie punten. Tegen Steven was er een mooi gevecht. Drie keer op rij gamepunten, drie keer op rij echter gameverlies. Robert speelde erg goed, Steven nog wat beter. Steven derhalve ongeslagen, Robert goed voor twee punten.

Omdat het dubbel om onverklaarbare redenen verloren ging, was er geen gelijkspel maar een klein verlies. Een hoop recht te zetten in de komende weken...

team 2
Marco, Sami en John startten met een kleine winst op drie oudere mannen van De Treffers. Met name Kees Vesseur was onvermoeibaar en alleen John wist van hem te winnen. Sami was goed voor één winstpartij, Marco en John waren beide goed voor twee partijen. Doordat ze samen ook het dubbel wonnen, bleef een gelijkspel uit.

team 3
Tegen Rijnsoever bleef Dennis ongeslagen, luisterde Bart zijn debuut in het derde team op met twee winstpartijen en was Ward goed voor één punt. Verlies van het dubbel stond een grote winst in de weg.

team 4
In Maassluis bleven Edwin en Ruud moeiteloos overeind, Laurens wist één enkelpartij te winnen. Omdat hij met Edwin ook het dubbel wist te winnen, keerde de komende kampioen huiswaarts met een 8-2 overwinning in de tas.

duo 1
Verlies met 5-0, zie het eerder gepubliceerde verslag.

duo 2
Ook 5-0 verlies voor Paul en Pascal. Maar ja, ze zijn wel vaker slecht begonnen.

jeugd 1
Op 27 november verloor Ricardo voor het laatst een competitiewedstrijd, afgelopen zaterdag gebeurde dat weer. Doordat ook het dubbel verloren ging en Lorenzo en Stefan in het enkel ongeslagen bleven, werd er een 8-2 overwinning bijgeschreven.

jeugd 2
Deze keer viel Peter voor Wouter in. Zeer verdienstelijk want, net als zijn teamgenoot Ruben een week eerder, was ook hij goed voor twee winstpartijen. Jarelli en Lars bleven wederom ongeslagen en wonnen ook het dubbel. Een dikke winst van 9-1!

jeugd 3
Van onze verslaggever Ruben

AA Drink FvT 4 – HBM Taveri 3
We (Kenno, Xander en Ruben) moesten uit spelen tegen FvT in Rotterdam. Jeftha ging ook mee, voor de gezelligheid. De eerste pot werd met 3-0 gewonnen door Ruben, daarna had Kenno het wat lastiger, een 4-setter die hij uiteindelijk wel won. Xander won de 3e wedstrijd gemakkelijk met 3-0. De dubbel, gespeeld door Kenno en Ruben, werd ook met 3-0 gewonnen, toen won Ruben weer met 3-0, gevolgd door een 5-setter waarin Xander met 11-5 in de 5e game won. Daarna Kenno ook met een 5-setter die hij ook won. En weer speelde Xander een pot in 5 games, die hij won, toen Ruben die met een 3-0 won, en Kenno eindigde met een spannende 5-setter, die hij jammer genoeg verloor.
Maar we gingen wel naar huis met een 9-1 winst!

 

 

Verslag Duo 1

Van onze verslaggever Laurens.

Afgelopen dinsdagavond speelde het sterren Duo 1 de eerste wedstrijd van het seizoen. Een uitwedstrijd naar het voor ons onbekende HTV in Hoornaar. We hadden er echt weer zin in en er waren dit keer ook nauwelijks zenuwen aanwezig. Keurig op tijd parkeerden we de nieuwe Mercedes van Jan voor de deur. De sporthal was met een groot doek gesplitst in twee delen. De ene helft was voor tafeltennis, de andere helft voor erg rumoerig sportende kleine kinderen. Het was ook echt bloedheet in de zaal. Na effe lekker inspelen kon de strijd beginnen.

Arie en Wouter zijn de tegenstanders. Deze jongens speelden vorig seizoen nog een goed percentage in de 3e klasse regulier, maar omdat hun 3e man geblesseerd is geraakt,  hadden ze zich nu maar ingeschreven voor de 3e klasse Duo. Al had 2e klasse denk ik beter op zijn plaats geweest.

Laurens mocht starten tegen de beste van de twee, Arie. Gelijk een pittige wedstrijd waar Laurens in het verloop van de wedstrijd steeds beter begon te spelen. De eerste twee games gingen naar Arie en de 3e en 4e game naar Laurens. Helaas was Arie in de vijfde game de beste. 7-11  12-14  12-10 14-12  5-11. Stand: 0-1
Jan speelde erg goed en maakte het erg spannend tegen Wouter. Jan was zeker aan de winnende hand en had Wouter in zijn greep, maar helaas kon hij zijn goede spel in game 4 en 5 niet voortzetten. 14-12  10-12  12-10  4-11  4-11. Stand: 0-2.
In de dubbelpartij hadden we wel opstartproblemen. We begonnen zeer moeizaam in de 1e en 2e game, maar aan het eind van game 3 begon het opeens vloeiend te lopen. Helaas net te laat. 6-11  7-11  8-11  Stand: 0-3.
Zonder pauze werd er verder gespeeld.
Laurens tegen Wouter. In theorie had Laurens deze partij zeker moeten en kunnen winnen. Wouter bood eigenlijk helemaal niet zoveel tegenstand. Alleen Laurens was in deze partij verre weg van wat ze noemen IN VORM. Het wilde niet lukken en ik verloor deze partij vooral door mijn eigen fouten... ik had hem gewoon moeten winnen....grrr. 12-14  9-11  7-11 Stand: 0-4.
Jan speelde niet slecht tegen Arie, maar Arie was gewoon en klasje te hoog. 6-11  8-11  8-11 En zo dus een eindstand van 0-5... Niet echt een droomstart.... Om eerlijk te zijn past 2-3 beter bij deze avond.

Toch was het qua spel geen slechte start. Vooral Jan speelde erg goed.
De kop is er af!!!
Ik heb alleen spijt dat ik na afloop die overheerlijk uitziende gehaktbal niet heb besteld...

Jeugdteams starten uitstekend (update 2011.09.13)

Van onze webmaster

De jeugdteams zijn vandaag voortvarend de najaarscompetitie gestart. Drie teams, drie overwinningen!
Een kort overzicht:

team 1
Lorenzo, Stefan en Ricardo kwamen uit tegen drie jonge dames van Alexandria. Zoals Ricardo zei: 'ze waren best wel goed'. Toch een 10-0 overwinning. Uw verslaggever was getuige van de eerste partij van Stefan. Hij was vanzelfsprekend nog niet helemaal wakker en in een vijfde game werd pas beslist wie er zou gaan winnen. Gelukkig speelde hij in deze game wat minder op de forehand van de tegenstander want die was er een om in te lijsten. Een heerlijke vrouwen-contrabal, meestal onhoudbaar.

team 2
Omdat zowel Wouter (nog niet genezen) als Jeftha (bijna genezen) een arrmblessure hebben opgelopen, mocht Ruben uit team 3 invallen in het tweede team. En hij deed dat, een klasse hoger utkomend dan z'n eigen team, zeer verdienstelijk: twee tegenstanders mochten hem feliciteren. Omdat Jarelli en Lars ongeslagen bleven en ook het dubbel op hun naam schreven, was een 9-1 overwinning het eindresultaat.

team 3
Vandaag zowaar twee debutanten: zowel Peter als Kenno speelden hun eerste competitiewedstrijd. Geholpen door een ervaren Xander werd een fraaie 10-0 overwinning op 21-UP geboekt. Hier en daar een spannende vijfde game maar ook voor hen een uitstekend begin van de competitie.

Ricardo en Patrick winnaars van de week

Van onze webmaster

Afgelopen week was een drukke week voor Taveri. Allereerst was er vorige week zaterdag het Shot-toernooi voor de spelers van team 1 waar Bram de verliezersronde won en Robert en Patrick knap de winnaarsronde haalden waarbij Patrick zelfs de halve finale haalde en werd uitgeschakeld door de latere winnaar Jacco Schoone.

Een aantal mensen bezocht de DAT waarna afgelopen donderdag en vrijdag de top-12 werd gespeeld. Patrick bleef ongeslagen en Marco en Robert vergezelden hem op het podium.

Afgelopen zaterdag was het zo mogelijk nog drukker bij Taveri. 's Ochtends werden de clubkampioenschappen voor de jeugd gehouden waarbij Ricardo Pors zich voor het eerst clubkampioen mag noemen door Lorenzo te verslaan. Ook op het podium Jarelli die Lars wist te bedwingen.

's Middags was het ook nog gezellig druk waar Anne Vlieg, nader introductie overbodig, een clinic verzorgde. We maakten kennis met zijn zeer interessante basisfilosofie over trainen, mochten dat aan den lijve ondervinden en kregen ook nog zijn visie over het huidige materiaal te horen. Voor iedereen was er aandacht, zowel qua speelstijl, trainingsinzet als materiaal. Een zeer geslaagde dag derhalve!

Heet van de naald

mei 2013:
Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)

 

Bardiensten

30.08.2013: Gert-Jan
05.09.2013: William
06.09.2013: Leendert-Jan
12.09.2013: Remco
13.09.2013: Marco
19.09.2013: Dennis
20.09.2013: Edwin
26.09.2013: Robert
27.09.2013: Peter-Jan
03.10.2013: Andries
04.10.2013: René
10.10.2013: Laurens
11.10.2013: Rutger
17.10.2013: Elwin
18.10.2013: Jasper
24.10.2013: Jan
25.10.2013: Bram
31.10.2013: Ruud
01.11.2013: Bart

Webmaster

Statistiek
Articles View Hits
234022