24 | 06 | 2026
Hoofdmenu
Competitie
Deelnemers DAT 20130903

Ernst
Robert
Ward
William
Sami
Remco
Leendert-Jan
Gert-Jan
John
Edwin


update: 28 augustus 2013, 14:05 uur

Verslag duo 1

Van onze verslaggever Laurens

Afgelopen dinsdag 12 april alweer de laatste wedstrijd van dit seizoen. Gehandhaafd zijn we al. In een poule van vijf staan we met nog 1 wedstrijd te gaan op de 4de plaats met 11 punten. TOG4 op plaats vijf met 3 punten, eigenlijk 8 punten jaar omdat ze een keer niet kwamen opdagen kregen ze vijf puntjes in mindering. De laatste wedstrijd is tegen dit TOG, aan ons de schone taak om ook zonder deze punten mindering boven TOG te eindigen. UIT werd de dubbel gewonnen en Jan en Laurens wonnen van Olav. 1 en 1 en 1 MAAKT 3-2. BAM.

TOG 4, bestaande uit 4 of 5 spelers, kwam in de zelfde opstelling als de uitwedstrijd naar Ridderkerk. Olav en Martijn. Van Martijn werd nog nooit gewonnen, zowel Uit als uit en thuis 3 seizoenen geleden. Zonder moeite sleepte Laurens tegen Olav het eerste punt binnen. Een dolgelukkige Laurens mocht afgelopen vrijdag invallen in de 2de klasse en zaterdag in de Hoofdklasse, en nu was dit eigenlijk effe een eitje.... 11-4 11-7  11-9. 1-0 ! Jan moest tot het uiterste gaan om van Martijn te winnen. Martijn is taai en de games tegen hem kunnen lang duren. Jan won de eerste 2 games en werkte in de vijfde knap een 8-10 matchpoint voor Martijn weg. 11-4  12-10  6-11 14-16  12-10. 2-0 !!
De dubbel werd heel lief gecoacht en geteld door Bram. Game 1 ging verloren, maar Jan en Laurens kregen grip op de zaak en wonnen. 6-11  11-7  11-5  11-7. 3-0 !!!

Na de "koffie" Laurens - Martijn. Laurens begon ongeconcentreerd aan dezepartij. Liep maar wat te ballen en vervolgens trok Martijn ook nog een doosje sorryballetjes open...enzo keek Laurens na een lange tweede game al tegen een 0-2 stand aan. Maar er werd gewerkt, hard gewerkt. Het ongeconcentreerde werd omgedraaid in op en top concentratie. Vanuit mijn ooghoekjes zag ik Edwin aanschuiven in de kantine, zonder woorden had dit voor mij een zeer positief effect op mijn spel. 0-2 werd 1-2, 1-2 werd 2-2, zo dus een vijfde game. Laurens hield het goede spel vast, maar keek tegen een 8-10 aan. Met een ietwat aanvallendere insteek wist ik dit toch nog om te buigen naar 12-10....YES YES!! Ik moest er echt voor knokken. 6-11  15-17  11-7  11-5  12-10. 4-0 !!!!
Normaal wint Jan van Olav. Maar de benzine van Jan was op. Drukke daagjes in het bedrijfsleven eisen zijn tol. Het lichaam was ietwat stroef, er zat effe niet meer genoeg in het vaatje om ook nu weer van Olav te kunnen winnen.
7-11  8-11  6-11. 4-1 !!!!!

En zo toch een mooie uitslag 4-1 om mee te eindigen. En misschien, afhankelijk van wat Vriendenschaar doet, eindigen we zelfs op de 3de plaats. Al met al een prima resultaat voor duo 1 voor het eerste seizoen in de 3de klasse.

Heet van de naald

mei 2013:
Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)

 

Bardiensten

30.08.2013: Gert-Jan
05.09.2013: William
06.09.2013: Leendert-Jan
12.09.2013: Remco
13.09.2013: Marco
19.09.2013: Dennis
20.09.2013: Edwin
26.09.2013: Robert
27.09.2013: Peter-Jan
03.10.2013: Andries
04.10.2013: René
10.10.2013: Laurens
11.10.2013: Rutger
17.10.2013: Elwin
18.10.2013: Jasper
24.10.2013: Jan
25.10.2013: Bram
31.10.2013: Ruud
01.11.2013: Bart

Webmaster

Statistiek
Articles View Hits
234079