24 | 06 | 2026
Hoofdmenu
Competitie
Deelnemers DAT 20130903

Ernst
Robert
Ward
William
Sami
Remco
Leendert-Jan
Gert-Jan
John
Edwin


update: 28 augustus 2013, 14:05 uur

Verslag jeugd 4 en verslag team 4

Van onze verslaggever Thomas,
 
We moesten tegen Dordrecht 6 spelen.
 
Het waren de laatste competitiewedstrijden van het seizoen, we speelden met Jeremy, Andreas en Thomas.
(Alexander kon niet mee doen vanwege een blessure.)
 
De eerste pot moest Thomas spelen, jammer genoeg had hij met 0-3 verloren.
Daarna moest Andreas spelen, maar hij won met 2-3! Het was een spannende pot!
Eerst won hij met 13-11, daarna verloor hij echter met 4-11, vervolgens verloor hij weer met 9-11, om daarna weer met 11-8 te winnen!
Toen was het dus 2-2, maar de laatste game won hij dus met 11-9!
 
Eindelijk moest de ingevallen Jeremy spelen!
De eerste game won hij met 14-12 (er zaten mooie smashen bij!)
Maar daarna ging het de andere kant op! Uiteindelijk verloor hij toch met 2-3!
Ook al speelde Jeremy toch heel goed!
 
Aan het einde van de ochtend moesten Andreas en Thomas dubbel spelen.
De eerste game verloren ze NET van de tegenpartij met 9-11!
Maar ze pikten de draad weer op en wonnen zojuist met 11-7!
Maar dat liet Dordrecht 6 niet op zich zitten! Zij wonnen daarna weer een game
met 8-11. Maar daarna gingen Andreas en Thomas weer geconcentreerd verder.
Ze wonnen de 2 laatste games met 11-5 en 11-9!
 
Maar de andere wedstrijden gingen niet goed!
We hebben ze allemaal verloren!
Aan het einde gekomen hebben we met 2-8 verloren.
 
Nou, team 4 verheugt zich op het aankomende seizoen! (wat nog lang duurt)
We hopen dat we dan ook de shirts krijgen van TAVERI.
Allemaal tot het volgende seizoen!
 
Groetjes Thomas

 

Van onze verslaggever Ruud,

De laatste bal is geslagen. De competitie is afgerond met een strakke overwinning; 9-1 op Overschie. Theo wist met zijn plankje alleen Laurens te verslaan.
Deze competitieronde is er een geweest die vele ambities heeft doen uitkomen. Allereerst zijn wij erin geslaagd om ons te handhaven. Vervolgens heeft Laurens zijn percentage bijna verdubbeld en naar een knappe 50% gebracht. Peter heeft, na een koude start, even laten zien wat hij in huis heeft. Hij zette 71% neer. Was hij in betere vorm aan deze competitie begonnen, dan was hij zeker de nieuwe kartrekker van team 4 geworden.
Ikzelf mag mij verlekkeren met een mooie 73%, wat boven mijn doelstelling ligt. Ook is er een nieuw winnend dubbelduo opgestaan, met de potentie om meer punten te scoren.
De invallers Rutger en Hester hebben hun wedstrijdjes mee kunnen pakken. Rutger heeft punten mogen bijdragen.
Een leuk detail is nog dat de huidige kampioen 21-up op punten door ons is verslagen.
Kortom, een tevreden team 4!
 
Bij deze nog de felicitaties voor team 2. Ongekend dat zo een klein cluppie als Taveri met twee teams in de hoofdklasse mag uitkomen!

Verslag team 4

Van onze verslaggever Ruud,

De proloog van afgelopen week werd opgeluisterd door een 8-2 verlies van Tavenu. Hierdoor bleef onze voorsprong op hen in de ranglijst 6 punten, met de wedstrijd tegen Kwiek nog voor de boeg. We hadden daarmee 4 punten nodig om de degradatie te ontlopen.
Naar boven kijkend viel op dat Kwiek met 49 punten (na 8 potten) en 21-up met 55 punten (na 9 potten) nog bij te benen waren, als wij met 7-3 of meer van Kwiek zouden winnen.
Kortom, degradatie en kampioenschap liggen nog in het verschiet.
Kwiek kwam in haar sterkste opstelling. Voor de zekerheid kwam John van de Meij mee, die met 9 uit 9 nog op 100% staat. Na afgelopen vrijdag staat hij op 12 uit 12. Opvallend is dat hij twee keer meegespeeld heeft tegen ons.
Sjaak Brand had ook een goede avond. Mijn wedstrijd tegen hem heb ikzelf verprutst. Verlies met 19-17 in de derde game. Laurens redde het ook niet in 5 games.
Bart Peters gaf minder weerstand en mocht drie keer feliciteren.
De dubbel Ruud/Peter leverde dit maal geen punt op.
En zo werd het 4-6. Degradatie ontlopen en kampioenschap verkeken.
De komende week wordt gespeeld tegen hekkesluiter Overschie. Voor de stand doet deze wedstrijd er niet meer toe. Voor de persoonlijke percentages deste meer.
Peter kan bij 3 overwinningen op 71% komen!
Laurens wil zijn doelstelling van 50% gaan neerzetten en heeft daarvoor 2 overwinningen nodig.
Ikzelf twijfel nog. Als ik er 2 win, sta ik op 69% (F-licentie). Win ik er 3, dan sta ik boven de 70% (E-licentie en persoonlijk streven). Ik heb mij opgegeven voor de open Zwijndrechtse kampioenschappen, met een indeling op licentieklassen...

Team 2 kampioen!

Van onze webmaster,

Een historisch moment, zou kun je het gebeurde van afgelopen vrijdag samenvatten. Team 2 moest op bezoek bij titelconcurrent ATTC en team 1 kreeg FVT op bezoek. Patrick en Robert, ondersteund door invaller Dennis hadden een eenvoudige opdracht: één punt scoren is voldoende voor handhaving. Dat het er uiteindelijk drie werden is dan minder van belang. Handhaving is een uitstekend resultaat als je weet dat je alle wedstrijden met een invaller dient te spelen en je ook nog in de met afstand zwaarste hoofdklassepoule zit. Team 1 volgend jaar dus wederom in de hoofdklasse, waarschijnlijk dan weer compleet.

Wat maakt het dan historisch? De mogelijkheid om volgend seizoen met twee teams in de hoofdklasse te spelen! En daar slaagde team 2 in. Sami was naar de overkant van de plas gestuurd om zich volledig op te kunnen laden voor de laatste wedstrijd tegen Docos en de opdracht voor Marco, John en Carlo was eenvoudig. Zoveel mogelijk punten pakken tegen ATTC, naast Docos de andere concurrent voor de titel. Maar ATTC was aangeslagen de laatste weken. Uit de laatste drie wedstrijden werden slechts 11 punten gescoord en werd er steeds met een invaller gespeeld. Zo verloor ATTC o.a. van Docos met 9-1. Hetzelfde Docos dat in de laatste wedstrijd van het seizoen wachtte.

Met een uitstekende 9-1 overwinning werd ATTC aan de kant gezet. Vervolgens was het wachten op de uitslag van Docos. Als Docos meer dan twee punten zou laten liggen bij 21-UP was het feest. En doordat Docos 'slechts' met 7-3 won, zijn Sami, Carlo, John en Marco in de laatste wedstrijd van het seizoen niet meer te achterhalen. Twee teams in de hoofdklasse volgend seizoen!

Verslag team 1

Van onze verslaggever Robert,

In de wetenschap dat:

* de leider in de competitie, Scylla, op bezoek komt
* de uitwedstrijd verloren ging met 7-3
* Scylla in de sterktste opstelling komt
* er nog zeker twaalf punten uit drie wedstrijden moeten worden behaald om degradatie te voorkomen

was het afgelopen zaterdag een zeer belangrijke wedstrijd. Op voorhand weet je dan de sterkste man van Scylla er gewoon drie gaat winnen, daarvoor is het niveauverschil te groot. Met een percentage van ruim 70% is youngster Joost van Santen een speler waar je ook niet zomaar van wint en is het hoopgevend dat de andere youngster Noah Schutte in uitwedstrijden minder presteert dan in thuiswedstrijden waar hij nog ongeslagen is. Kortom, als je alledrie van Noah wint en iemand kan Joost verrassen, dan zit je op het gewenste schema van vier punten. Maar ja, Noah speelt dan wel minder in uitwedstrijden maar Carlo heeft, als invaller van dienst, weinig hoofdklasse-ervaring.

Robert laat in z'n eerste partij zien dat hij vanavond gefocust is. Met 11-1 druipt Noah naar de kant voor de aanwijzigingen van teamgenoot Gerhard Kray. In de twee daarop volgende games gaat het iets beter met Noah maar hij is te wild en te slordig met z'n aanval: een gehoopte voorsprong van 1-0.

Patrick speelt een prachtige partij tegen Joost. Ze houden elkaar keurig in evenwicht via 11-8, 8-11, 11-7 en 7-11. Achteraf had Patrick de tweede game, waarin hij een riante voorsprong had, moeten winnen, dan was er niets aan de hand geweest. Nu was Joost in de vijfde game los en won met 11-4.

Carlo mocht het proberen tegen Gerhard. Vooral de service van Gerhard was redelijk onleesbaar en met 10 punten in drie games was Carlo een beetje warmgespeeld. Hoopgevend was dat de punten die Carlo scoorde voornamelijk eigen punten waren en geen fouten van de tegenstander.

In het dubbel speelden Patrick en Robert uitstekend. Robert dwong Gerhard tot fouten en Patrick voerde met scherpe aanvallen de druk flink op. Alleen de tweede game ging nipt verloren, maar dat was voornamelijk het gevolg van een aantal onvoorziene sorryballen aan Leidse zijde.

Doordat Patrick ook van Noah won, was er zelfs een 3-2 voorsprong. Daarna scoorde Scylla echter vier punten op rij. Robert was volstrekt kansloos tegen Gerhard, Carlo had weinig in te brengen tegen Joost en Patrick zorgde ervoor dat Gerhard volop aan de bak moest. Met prachtige spinballen pakte Patrick brutaal de eerste game, maar moest vervolgens toezien dat Gerhard met 3x 11-7 de winst pakte. Helaas lukte het Carlo niet Noah te verslaan, al pakte hij keurig de eerste game en waren de andere games close.
In de laatste partij van de avond moest Robert het vierde punt binnenslepen. De eerste twee games was Robert uitstekend op dreef en met 11-4 en 11-7 kwam Joost er niet aan te pas. In de derde game liet Robert het een beetje lopen (9-11) maar in de vierde game werd verdiend het vierde punt gescoord. Mission accomplished!

Verslag jeugd 4

Van onze verslaggever Alexander,

Het was weer een geweldige competitie dit weekend, we hadden allemaal mooie
potjes gespeeld ik zal ze even laten zien:

Andreas: 12-10 11-5 11-8 en hij wint bij elkaar 2 keer en 1 keer
verloren de stand van Andreas is 2-0

Alexander: 11-0 11-0 11-5 en hij moest 3 keer spelen en wint
ze allemaal dus van Alexander 3-0

Jeremy: 11-9 11-8 11-9 en wint en heeft bij elkaar 2 keer gewonnen
dus van Jeremy 2-0

Het was prachtig, we hadden zoo mooie potten gespeeld die we nog nooit zo
mooi hadden gespeeld. Er gebeurde plotseling wat met Jeremy hij ging door zijn voet; de wedstrijd
werd even weg gezet en Jeremy ging op de bank zitten.
Hij moest 2 keer achter elkaar en we moesten het van hem verwachten om nog
te winnen in plaats van gelijk te spelen en hij won ze allebei.
Het was een geweldige prestatie.
We waren zo gelukkig en onze trainer ook uiteraard, we waren heel blij.
Het was geweldig.

Heet van de naald

mei 2013:
Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)

 

Bardiensten

30.08.2013: Gert-Jan
05.09.2013: William
06.09.2013: Leendert-Jan
12.09.2013: Remco
13.09.2013: Marco
19.09.2013: Dennis
20.09.2013: Edwin
26.09.2013: Robert
27.09.2013: Peter-Jan
03.10.2013: Andries
04.10.2013: René
10.10.2013: Laurens
11.10.2013: Rutger
17.10.2013: Elwin
18.10.2013: Jasper
24.10.2013: Jan
25.10.2013: Bram
31.10.2013: Ruud
01.11.2013: Bart

Webmaster

Statistiek
Articles View Hits
234264