24 | 06 | 2026
Hoofdmenu
Competitie
Deelnemers DAT 20130903

Ernst
Robert
Ward
William
Sami
Remco
Leendert-Jan
Gert-Jan
John
Edwin


update: 28 augustus 2013, 14:05 uur

Verslag duo 2

Van onze verslaggever Leendert-Jan en Gert-Jan,

Donderdagavond speelden Gert-Jan en Leendert-Jan opnieuw thuis. Dit keer kwam de nummer 1 van de 6e klasse langs: Tablo.
Het beloofde een pittige avond te worden tegen de 2 best spelende mannen uit deze competitie: Mark de Bruin en Niels de Vlaam.
 
Al direct in de eerste partij, waarbij Gert-Jan uitkwam tegen Niels, bleken de heldere bedoelingen van de tegenstanders: een 0-5 overwinning. Gert-Jan begon sterk aan de partij en kwam 2-0 in games voor. Niels bleek echter beter te kunnen want hij overtuigde met winst in een sterke derde en vierde game. De eerst vijfgamer was een feit. Niels bleek hierin net iets gehaaider en pakte zo de 0-1 voor Tablo.
 
Leendert-Jan begon sterk aan zijn partij tegen Mark. Deze leek overdonderd door het aanvullende spel van hem en verloor zo de eerste game. Helaas voor onze Taverianen herpakte Mark zich in de drie daaropvolgende games. Het werd de 0-2 voor de gasten.
 
Met een dubbel gevoel begonnen onze Taverianen aan de dubbel. De eerste game werd dan ook verloren. Echter in de tweede game begonnen Gert-Jan en Leendert-Jan grip te krijgen op het spel van de mannen van Tablo. Onder het toeziend oog van onze voorzitter, die de stand bijhield, kwamen Gert-Jan en Leendert-Jan voor tot 2-1 in games. Uiteindelijk moest er nog een game worden afgestaan aan Tablo, maar de vijfde game werd door het constante spel van onze Taverianen, toch gewonnen.
 
Mark had in zijn tweede partij, tegen Gert-Jan, duidelijk moeite met diens aanvullende spel. Gert-Jan won overtuigend in drie games.
Leendert-Jan speelde de laatste partij van deze avond tegen Niels. Als snel stond Leendert-Jan op een 2-0 voorsprong in games, mede door de vele fouten van Niels. Het lukte Leendert-Jan niet om aanvallend te antwoorden op het betere spel van Niels in de derde en vierde game. De vijfde game ging lang gelijk op, tot 12-12. Tenslotte trok de beter spelende Niels aan het langste eind. De avond eindigde 2-3 in sets, in het voordeel van Tablo.
 
Al met al was het een mooie wedstrijdavond met voldoende perspectief voor Duo2 voor de return. Duo2 met 12 punten, staat nu 6 punten achter op de nummer één en twee: Tablo en Dordrecht. Beiden hebben 18 punten.

Verslag jeugd 3

Van onze verslaggever Lucas,

Om te beginnen was de zaal van Dordrecht veel beter te vinden dan de zaal van NTTC 2, waardoor de wedstrijden vrij direct konden beginnen. Team 4 speelde ook uit tegen Dordrecht dus alleen stonden we zeker niet.
De 1e wedstrijd werd gespeeld door Nigel die dacht dat hij wel eventjes kon winnen (dat had hij mis) ondanks dat Nigel niet echt geweldig begon en steeds beter ging spelen verloor hij toch de pot en werd het 1-0 voor Dordrecht.
De 2e pot werd gespeeld door Lucas die als een natte doek begon te spelen maar later toch de draad weer een beetje oppakte, maar voordat Lucas helemaal goed terug kwam had hij de pot verloren en sleepte Dordrecht hun tweede punt binnen en werd het 2-0.
De 3e pot werd gespeeld door Ruben, en dit was echt een mooi spel, Ruben won de 1e game met 11-9 verloor zijn concentratie halverwege de 2e game en verloor die met 12-10, de 3e game werd ook gewonnen door de tegenstander met 11-8, maar toen pakte Ruben het weer op en won de 4e en de 5e game. Het was 2-1.
4e pot en tijd voor het dubbelspel, dat gespeeld werd door Nigel en Ruben. Dit spel is gewonnen door de tegenstander, maar ondanks het verlies was het toch een leuke pot om aan te zien. 3-1 voor Dordrecht.
Tijd voor een korte pauze en een rustmoment.(we zijn zo bij u terug na de reclame).
De 5e wedstrijd werd gespeeld door Nigel, het was niet erg spannend maar toch een punt voor de tegenstander, 4-1.
En dan zijn we alweer aangeland bij de 6e pot, met als speler Ruben. De eerste 2 game`s pikte de tegenstander mee, totdat Ruben zijn knop omdraaide de 3e en 4e game won. Maar tevergeefs de 5e game verloor met 11-6, het is nu 5-1 voor Dordrecht.
Daarna speelde Lucas de 7e wedstrijd die hij jammer genoeg verloor in drieën. En het is 6-1.
Tijd voor de 8e pot en de wedstrijden zijn bijna voorbij, Ruben speelde goed maar de tegenstander was net iets sterker waardoor Ruben deze wedstrijd verloor, het is nu 7-1.
Tijd voor wedstrijd 9, deze wordt gespeeld door Nigel. Ondanks dat Nigel door de dag heen steeds beter ging spelen verloor hij deze wedstrijd en werd het 8-1 voor Dordrecht.
En dan zijn we aangekomen bij de laatste wedstrijd gespeeld door Lucas. De eerste game werd gewonnen door Lucas met 11-6, maar hij verloor de 2e met 15-13, daarna ook de 3e met 11-2, en tot groot spijt de 4e ook met 13-11.
En zo komen we bij een einduitslag van 9-1 waardoor team 3 Dordrecht kan feliciteren

Verslag team 1

Van onze verslaggever Robert,

Vooraf was het uitgangspunt duidelijk. Niet verliezen, maar een (grote) overwinning en het degradatiespook kan met de bezoekers mee.
In een poule waarin iedereen van iedereen kan winnen (behalve Vriendenschaar) is het elke week weer afwachten wat de stand zal zijn. Gegeven het feit dat Scylla (de nummer 2 van de ranglijst) op volle sterkte tegen Salamanders (de nummer 1) zou spelen, lag het voor de hand dat Scylla de nieuwe nummer 1 zou worden. En inderdaad won Scylla, al viel de overwinning met 8-2 wat hoger uit dan van te voren was verwacht. Scylla derhalve de nieuwe nummer 1 en met een comfortabele vijf punten voorsprong. De nummer vier van de ranglijst mocht uitkomen tegen Vriendenschaar, tot zaterdag goed voor slechts 8 punten in vijf wedstrijden. Enigszins verrassend werd er gelijk gespeeld, zodat voor Taveri een stijging op de ranglijst in het verschiet lag. Maar dan moest er wel worden gewonnen.

In de eerste partij van de avond beet Robert het spits af tegen Sebastiaan Meertens, samen met Gerhard Kray van Scylla met afstand de beste speler van de poule. Maar Sebastiaan had geen zin. Met 11-2, 11-6 en 11-4 ging Robert als winnaar naar de kant. Tegen Patrick maakte Sebastiaan meer punten maar ook hier was een 3-0 stand het resultaat. Sebastiaan pakte vervolgens zijn spullen, feliciteerde invaller Marco en vertrok...

Tegen Jos Eilers kwamen de Ridderkerkers niet in de problemen zodat de winst binnen was.
Vincent Bultena was de enige die een monsterscore van Taveri in de weg stond. Tegen Patrick opende hij met 11-1 maar was daarna de mindere van Patrick, die met de week beter gaat spelen. Tegen Marco en Robert werd er een vijfde game gespeeld. Waar Marco wel won, was Robert net de mindere. Omdat het dubbel zeer eenvoudig werd gewonnen, was de 9-1 overwinning een feit.

Door dit resultaat is de nummer vijf van de vorige week niet alleen Alexandria maar ook FVT op de ranglijst gepasseerd en met twee punten achterstand op de nummer twee is de derde plek bereikt. Het ligt allemaal dicht bij elkaar maar degradatie is gelukkig weer wat verder weg.

Verslag team 4

Van onze verslaggever Rutger,

“nee, de derde klasse is zo gek nog niet”

Taveri 4 – Overschie 3 6 – 4 (5 – 0)

De zesde wedstrijd, de tweede opeenvolgende thuiswedstrijd van een serie van vijf is tegen Overschie een onvervalste degradatiekraker. De nummer vier tegen de nummer zes met een verschil van 13 punten vooraf. Als het glas tot aan de rand toe gevuld zou zijn, zou je nog kunnen zeggen dat het aan of afhaken is voor de titel, maar team 4 kent z’n plek en het degradatiespook blijft nog steeds boven ons hangen. Nee, de derde klasse is zo gek nog niet.

Na grondige studie te hebben gedaan op Bart’ teltheorie heb ik maar braaf de eerste partij geteld als onderdeel “zager” in dit verhaal. Na drie games stond er een mooie 1 – 0 op de borden door Ruud. Ook Peter won zijn eerste partij en dat stemde mij wat meer gerust toen ik mocht aantreden tegen C. Dries (Theo). Ik moet eerlijk bekennen dat ik z’n naam bij het schrijven van dit stukje bijna vergeten was, maar zijn spel en met name z’n rubber helemaal niet. Het is dat deze beste tegenstander nog op tijd terug in de zaal was (hij was zijn schoenen vergeten en woonde “op zuid”) anders hadden we dit punt al eerder binnen gehad volgens de statuten en reglementen. Nee, de derde klasse is zo gek nog niet.

Al bij het inspelen raakte ik geen pepernoot vanwege het anti en het notenhouteneikenblad wat het slagdeel van zijn batje genoemd kan worden. Ik denk, dit gaat helemaal niets worden, maar na wat gouden tips van Bram na de eerste game, ging ik het anders doen en kwam zowaar in mijn element met wat vlakke klappen en dicht bij de tafel blijven. Uiteindelijk heb ik de partij in 5 games gewonnen en achteraf bleek het mijn beste partij te zijn geweest van deze avond.  Nee, de derde klasse is zo gek nog niet.

Het dubbel begint zowaar een succesverhaal te worden. Voor de tweede keer op rij is de vierde partij “onze partij” en wordt het ingespeelde duo Peter/Ruud een zekerheid en een belangrijke bijdrage aan het 5 puntengemiddelde voor handhaving in de derde klasse die zo gek nog niet is.

Vervolgens wint Peter ook zijn tweede partij, waarin “de zager” voor de tweede keer van dichtbij als tellert kan aanschouwen hoe het is om te spelen tegen de “de spinner” in zijn laatste partij. Dit kan uitermate handig zijn voor het verloop van de avond. Vervolgens ontstaat er een kleine kanteling in de wedstrijd. Er wordt namelijk van partij zes tot en met negen niets meer gewonnen. Ruud mag dan bij een stand van 5 – 4 het beslissende punt binnenslaan en deed dit zeer bekwaam. Daarmee kunnen we nog geen voorbarige conclusies trekken. We hebben gewonnen en dat is belangrijk, maar we hadden liever nog een punt extra gehad. Bij het schrijven van dit stukje staan we derde, maar belangrijker is dat we boven de streep blijven en met de twee loodzware thuiswedstrijden tegen nummers één en twee voor de boeg is handhaven ons credo. Kortom: we zijn er nog niet, maar we zijn onderweg met het gemiddelde van boven de vijf. Donderdag nieuwe kansen met vier teams thuis in hopelijk een kolkende ambiance. Nee, de derde klasse is nog steeds zo gek nog niet.

Verslag (jeugd)team 4 en team 4

Van onze verslaggever Thomas,

We speelden met Jeremy, Alexander en Thomas.

We moesten thuis spelen tegen TTV Trefpunt.
We wilden graag een “revanche” tegen ze!
Maar dat is niet gelukt.
Maar we hebben wel gelijk gespeeld.

De eerste wedstrijd speelde Alexander.
Hij won deze pot met 2-3! Een spannende pot!
Eerst won hij met 11-8 daarna verloor hij met 4-11 daarna verloor hij weer
met 9-11 daarna won hij weer met 11-7 en toen 14-12!

Daarna moest Thomas spelen, hij won met 3-1 en sets!
Eerst 8-11 verloren, daarna 11-7 gewonnen,
Daarna weer 11-7 gewonnen en daarna 11-4!

Jeremy moest daarna spelen,
Hij won met 11-7, daarna met 11-6,
Daarna verloor hij met 10-12,
En daarna weer met 6-11, en toen stond het dus 2-2 in sets!
Maar jammer genoeg verloor hij deze pot met weer 6-11

Daarna moesten Thomas en Jeremy dubbel spelen.
De eerste set wonnen ze met 11-9!
Daarna verloren ze met 5-11.
En daarna verloren ze net met 9-11.
Daarna verloren ze weer met 11-3.

Uiteindelijk speelde Team 4 gelijk met 5-5.

Van onze verslaggever Ruud,

Door het vreemde competitieschema mochten we ons opnieuw voorbereiden op een treffen met Tavenu. De vorige wedstrijd, toch alweer drie weken terug, eindigde in een 6-4 zege. Het wedstrijdverloop toen, met een kansrijke maar puntloze Hester en een tot bijzondere prestaties klimmende Laurens 'hattrick' Tramper, gaf mij niet het gevoel dat we dit varkentje opnieuw zouden kunnen wassen. Tavenu heeft prima spelers en een 5 mans team. Dus maar afwachten wie er De Oosterhonk binnen komen lopen.
Maar goed, wij hadden ook nog een verassing in petto voor Tavenu. Peter was weer van de partij en had zelfs extra rode bloedlichaampjes gekweekt ergens hoog op een berg. Daarentegen had hij enkele wedstrijden moeten missen en zou zomaar het ritme verloren kunnen zijn.

Afijn, geen zekerheden vooraf, maar wel hoop op een 6-4 winst.

Deze keer kwam Tavenu opdagen met Franklin, Pieter en Cees. Franklin speelde de vorige wedstrijd niet echt lekker en had merkbaar de behoefte om zijn kunsten te laten zien. Hij liet in zijn eerste wedstrijd tegen Laurens zien uit welk hout hij gesneden was. Met het bovenlichaam een tikkie schuin en een korte snelle beweging dicht langs de buik, maakte hij de ene smash na de andere. In zijn wedstrijden tegen Peter en mij kon hij dat spel echter niet brengen. Al zijn partijen werden wel in 4 games gespeeld.
Pieter Baas was ook Laurens de baas. Maar dan pas na 5 games. Peter was baas boven Baas en won met 15-13 in de 5e. Dat ik een bazig typetje ben, wisten we al. Dus na 3 games vond ik het genoeg.
Cees had een lastige avond. Deze all rounder had vooral last van mijn contra-spel en de snelheid van Peter. Laurens wist deze wedstrijd, na de nodige frustraties over zichzelf en met tactische tips van Robert, in 5 games te winnen.
En dan nog een klein wondertje; de dubbel Peter/Ruud leverde een volle punt op in slechts 3 games!
Kortom, 8-2 winst en wat mij betreft een monsterzege. Met 25 punten uit 5 wedstrijden zitten we op koers voor de handhaving.

Heet van de naald

mei 2013:
Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)

 

Bardiensten

30.08.2013: Gert-Jan
05.09.2013: William
06.09.2013: Leendert-Jan
12.09.2013: Remco
13.09.2013: Marco
19.09.2013: Dennis
20.09.2013: Edwin
26.09.2013: Robert
27.09.2013: Peter-Jan
03.10.2013: Andries
04.10.2013: René
10.10.2013: Laurens
11.10.2013: Rutger
17.10.2013: Elwin
18.10.2013: Jasper
24.10.2013: Jan
25.10.2013: Bram
31.10.2013: Ruud
01.11.2013: Bart

Webmaster

Statistiek
Articles View Hits
234263