- Details
-
Published on Tuesday, 27 March 2012 12:17
-
Hits: 987
Van onze verslaggever John,
Voor de winsterstop berichtte deze verslaggever dat er een mooie vier punten verschil opgebouwd was naar de nummer twee in de poule, ATTC. Bovendien werd er geconcludeerd dat zij een makkelijker programma hadden aan het eind van de competitie en dus zou de strijd voor het kampioenschap nog een stuk spannender worden was de voorspelling.
Na de winterstop mochten Carlo, Sami en John aantreden tegen de jonge honden van Shot. Alwaar er thuis een strakke 10-0 op het bord was gezet was de verwachting vooraf dat deze dag een tikkeltje moeizamer zou verlopen en dat bleek dus ook uit te komen. Na het dubbel keken de Taverianen tegen een beschamende 3-1 achterstand aan. We waren even bang dat deze dag een grote schade op zou leveren voor het team, maar gelukkig bleef het bij deze drie verliespunten. Na afloop van de wedstrijd werden we alleen vergezeld door Tom, want de andere mannen vonden het een goed plan om nog langer tegen elkaar te spelen. Omdat ATTC met 9-1 overtuigend won van 21-up, slonk de voorsprong tot een kleine twee punten.
De week erna was de razende reporter waarschijnlijk onderweg tussen het Olympisch Stadion en het Pantheon toen de wedstrijd werd gespeeld tegen het andere jonge hondenteam van de competitie: Docos. Er werd een magere overwinning uit het vuur gesleept, maar met name Carlo en Sami waren teleurgesteld door de uitslag, er had duidelijk veel meer ingezeten. Toch blijft het altijd lastig om op zaterdagmiddag op 16.30 uur aan te treden in het Leiden. Wat blijft dat toch een vervelende tijd om te pingpongen. Ook deze week wist ATTC een punt af te snoepen van de voorsprong, door een 7-3 overwinning tegen Shot. Zo bleef dus de meest marginale voorsprong in de tussenstand op het bord voor de Taverianen, met nog maar vier wedstrijden te spelen.
Afgelopen vrijdag mochten de mannen weer eens aantreden, dit keer tegen de gedoodverfde degradant 21-up. Doordat team 1 versterking nodig had in hun strijd tegen degradatie werd besloten om Sami af te laten reizen naar Gouda en Marco in te zetten in de thuiswedstrijd. Vorige keer was er ook een mooie 9-1 op het bord gezet en dus was het de bedoeling om dat minimaal te evenaren. Carlo was het sterkst deze avond. Al zijn partijen gingen uiteindelijk (meer of minder) soepeltjes naar onze Numansdorper in Ridderkerkse dienst. John leek zijn hoofd er niet geheel bij te hebben. Alwaar hij bijna in vijf games verrast werd door Harry Sintemaartensdijk, kroop hij door het oog van de naald tegen Peter vd Steen die uitermate sterk stond aan te vallen. Gelukkig viel het geluk op de juiste momenten de Taveriaanse kant op en mocht John weer 3 punten bij zijn persoonlijk saldo turven. Marco had vorige keer verloren van oude rot, rots in de branding en de zeer fanatieke Bas Aardoom. In de uitwedstrijd bleken de heren elkaar niet zo te liggen en dit keer was het niet anders. Helaas ontbrak bij Marco de overtuiging om over de persoonlijke irritaties heen te stappen en liet hij zich er weer intuinen. Uitspraak van de avond: “het is maar goed dat je dit niet iedere week tegenkomt, anders zou ik ermee stoppen”. Eindstand: weer een heerlijke 9-1 winst!
De vraag de volgende dag was natuurlijk wat de concurrent had gedaan. De Taverianen hadden al zitten mijmeren dat het extreem spannend zou worden en dat het onderling resultaat doorslag zou moeten gaan geven. Echter hadden wij niet gerekend op de bokkensprong van Overschie. Zij wonnen met een mooie 7-3 van ATTC, waarbij de sterkste man niet meedeed, en dus is onze voorsprong op dit moment 7 punten. Aanstaande vrijdag moeten we de schade beperkt houden tegen Overschie door een (minimale) overwinning te boeken. De week erna moeten we in de onderlinge ontmoeting ATTC in de uitwedstrijd op afstand houden en het vervolgens zelf afmaken tegen Docos in de thuiswedstrijd. Dat zou toch wat zijn, twee teams van Taveri in de hoofdklasse…