24 | 06 | 2026
Hoofdmenu
Competitie
Deelnemers DAT 20130903

Ernst
Robert
Ward
William
Sami
Remco
Leendert-Jan
Gert-Jan
John
Edwin


update: 28 augustus 2013, 14:05 uur

Succes bij OZK

Van onze webmaster,

Afgelopen zaterdag werden de Open Zwijndrechtse kampioenschappen gehouden. Taveri was met een 6-mens sterke delegatie gekomen en aan het einde van de dag mochten er twee prijzen in ontvangst worden genomen.

Het toernooi telde minder deelnemers dan in andere jaren maar dat had weinig invloed op het aantal te spelen wedstrijden. Iedereen startte in een poule met vier of vijf tegenstanders en iedereen ging door. Ook het weer was geweldig zodat het tussen de wedstrijden door heerlijk toeven was in de zon. Ook Anne Vlieg was er met een stand met mooie tafeltennisspullen dus een topdag.

Qua prestaties kon er ook tevreden worden teruggekeken. Hester had in de F-licenties de pech dat ze in de vervolgronde direct tegen een hele sterke speler moest. Het is derhalve geen schande om te worden uitgeschakeld door de latere winnaar. Die latere winnaar was helaas geen Ruud. Ook hij moest zijn meerdere erkennen in deze speler maar was in de troostfinale uiteindelijk wel de betere partij en met een fraaie derde plaats en dus een beker kon hij tevreden huiswaarts. Laurens werd in het zicht van de kwartfinale uitgeschakeld.

Bij de C/D-licenties ging iedereen ook door. Robert begon goed met 3 uit 3 en was vervolgens twee keer kansloos. Even leek het erop dat hij als nummer drie uit de poule tegen de nummer drie uit de poule van Patrick moest (diezelfde Patrick) maar doordat Robert één game meer morste dan Tariq van Phoenix werd Robert vierde in de poule en ontliep hij Patrick. John bereikte de kwartfinale door een prachtige overwinning op Steven van Woerkens; in de wedstrijd hierna moest hij zijn meerdere erkennen in de latere nummer vier, Niels Aarden.

Patrick strandde ook in de kwartfinale tegen Erik Disseldorp. Dan moest het dus van Robert komen. In de eerste vervolgronde versloeg hij knap Martijn Bekker, de nummer 2 van de plaatsingsliljst, met 3-0. In de kwartfinale was hij de meerdere van Ilja Koers van Pecos en in de halve finale mocht hij de bedwinger van Patrick bestrijden. Ook hier een knappe 3-0 overwinning zodat de finale bereikt werd. Tegen Han Geluk van US (voormalig Shot-speler) werd nog wel een 1-0 voorsprong behaald maar de volgende twee games waren nipt voor Han. In de vierde game gaf Robert nog een laatste krachtsinspanning en werd er na 11-4 een beslissende vijfde game afgedwongen. In deze game maakte de jeugdige Han knap gebruik van de vermoeidheid van Robert. Beide spelers waren aan hun negende partij van de dag bezig en dat was te merken. De 4-0 voorsprong die Han pakte werd af en toe wat kleiner (4-3 en 7-5) maar uiteindelijk was het Han die met 11-7 verdiend de hoofdprijs pakte.

De gezellige BBQ bij Hester thuis was het passende slot van een geslaagde dag!

Voorbeschouwing OZK 2012 senioren

Van onze webmaster,

Aanstaande zaterdag wordt de seniorenvariant van de open Zwijndrechtse kampioenschappen gehouden bij Shot '65. Een paar weken terug mocht een grote groep jeugdleden dit toernooi spelen, nu is het de beurt aan de senioren. Bij de jeugd is het een van de 'grote' toernooien waar altijd een grote delegatie Taverianen naar toe gaat, bij de senioren is het altijd wat minder. Toch doen er dit jaar zes Taverianen mee.

Toernooileider Harm Hoogendoorn heeft vier klassen gemaakt: In de E-licentieklasse is geen vertegenwoordiger van Taveri te vinden en dit geldt ook voor de gecombineerde G/H-licentieklasse. In de F-licentieklasse zijn er drie Taverianen ingedeeld en datzelfde geldt voor de C/D-licentieklasse. Tijd voor een betrouwbare inschatting van de kansen:

Hester
Hester komt uit in de F-licentieklasse. Ze is de derde en laatstgeplaatse dame maar treft nog 5 heren onder zich. De hoogstgeplaatste dame bevindt zich ook in haar poule en we gaan er vanuit dat deze Jessica Eigelsheijm door onze Hester wordt verslagen, per slot van rekening speelt Jessica slechts 54% in de derde divisie dames. Tegen de heren wordt het misschien wat moeilijker waarbij de nummer twee geplaatst in de F-licentie de grootste uitdaging zal worden.

Laurens
Teamgenoot Laurens komt ook uit in de F-licentieklasse. Laurens is als tweede in z'n poule geplaatst en als zesde overall. De nummer 1 in z'n poule speelde vorig jaar 100% vijfde klas en afgelopen seizoen vierde klas waar hij slechts twee potjes verloor. Het toernooischema is niet bekend maar we gaan er gemakshalve vanuit dat de eerste twee uit de poule doorgaan naar de finaleronde, dat moet voor Laurens geen probleem zijn. De nummer drie uit z'n poule speelt nl. maar 29% derde klasse...

Ruud
Ruud speelt al jaren met een E/F-licentie. Soms wat te weinig punten voor een E-licentie, dan weer net genoeg. In de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen werd wederom een E-licentie gescoord. De organisatie hanteert ietwat andere spelregels zodat Ruud bij de F-licenties is ingedeeld. Met zijn winstpercentage van 73% in de derde klasse is hij daardoor automatisch 'Tabellenführer'. Ter vergelijking: de nummer twee in z'n poule speelde 74% vierde klasse, de nummer twee overall 13% tweede klasse. We gaan er dus vanuit dat Ruud op het podium komt en Ruud zou eigenlijk allleen met de eerste plaats genoegen mogen nemen.

John
John heeft al vijf seizoenen een D-licentie en mag dus met de grote meneren meedoen. Afgelopen seizoen speelde hij z'n beste seizoen ooit, dus we gaan deze keer veel van hem verwachten. John is als vierde in z'n poule geplaatst en als elfde overall. Naast de nummer 1 geplaatst (Tommy Gimbrere, derde divisiespeler van Belcrum) treft John ook nog Colin Baldé en Erik Disseldorp (Zuidhollands kampioen 2012 D-licenties) in z'n poule. Verder als nummer vijf in de poule Ilja Koers van Pecos, goed voor een 40% in de hoofdklasse. Gelukkig kan John inmiddels tegen meisjes spelen want als zesde in z'n poule komen we Patricia Maasland tegen, een niet onaantrekkelijke dame die eerste divisie dames bij SKF speelt.

Robert
Robert speelt elke OZK tegen Steven van Woerkens en dus ook deze keer. Tijdens de vorige editie werd van Steven gewonnen en dat gaat dus weer gebeuren. Naast deze nummer drie overall zit ook de nummer vier overall in de poule van Robert: Niels Aarden, ook van Shot. Doorgaan naar de winnaarsronde zal voor Robert, negende overall geplaatst, lastig maar niet onmogelijk worden.

Patrick
Patrick is overall als achtste geplaatst en zit in een lastige poule. Martijn Bekker, de nummer twee van de plaatsingslijst en Han Geluk, de nummer vijf van de plaatsingslijst zitten bij hem in de poule en dat zijn niet de tegenstanders waar Patrick lekker tegen speelt. Ook de andere namen in de poule ziet Patrick liever gaan dan komen: Hao Weng, Danny van het Groenewoud en Ding Duc Dao. Ach, dan maar een hopeloze poule, toch doorgaan naar de winnaarsronde en iedereen verslaan. We hebben het gekker meegemaakt...

Succes in D-meerkampen

Van onze webmaster,

Vorige maand kwamen Patrick en Robert uit in de eerste ronde van de D-meerkampen. Patrick werd eenvoudig winnaar in zijn poule en mocht door naar de kwartfinale; Robert werd zoals gebruikelijk op onderling resultaat uitgeschakeld maar was wel derde reserve voor de kwartfinale.
Gisteren werden de kwartfinales gespeeld in Hoofddorp. Ook Robert was afgereisd, in de voorzichtige verwachting dat er wellicht een plekje vrij was. En er waren inderdaad net voldoende afzeggingen zodat Robert ook kon meedoen.

Beide spelers begonnen slecht met één uit drie. Eén van tweeën zou daar een tweede winstpartij aan toe kunnen voegen want Patrick en Robert mochten tegen elkaar. Doordat het in de zaal inmiddels extreem vochtig was geworden, kwam de spin van Patrick onvoldoende door. En waar hij de laatste maanden geen enkele moeite had met Robert, was het nu andere koek. Robert nam, onder toeziend ook van scheidsrechter Jaap en fanatieke supporter Rutger, brutaal een 1-0 en 2-1 voorsprong. Met 10-8 in de vierde game waren er zelfs matchpoints maar die wist hij niet te verzilveren en Patrick pakte verdiend ook de vijfde game.
Met 2 uit 4 had Patrick nog kansen, voor Robert zou het moeilijker worden. Maar aangezien beide spelers geen enkele partij meer verloren en de rest elkaar afslachtte, was er op het einde van de dag een mooie 2e plaats voor Patrick met 5 uit 7 en een mooie 3e plaats voor Robert met 4 uit 7. Op naar de halve finale in september!

Verslag Shot-toernooi 12 mei 2012

Van onze verslaggever John,

Het is inmiddels een traditie voor de vrijdagjeugd bij Taveri de laatste jaren. Na afloop van de competitie doen we mee met het toernooi dat georganiseerd wordt door de Zwijndrechtse vereniging Shot. Dit jaren deden er maar liefst twaalf spelers mee van Taveri: Lorenzo, Ricardo, Stefan, Lars, Peter, Wouter, Kenno, Nigel, Alexander, Thomas, Jeremy en Andreas. Iedereen was netjes om half negen aanwezig bij de Da Costalaan en dus konden we lekker op tijd vertrekken. Het toernooi was opgezet op basis van de klassen waarin de kids uit zijn gekomen in de laatste competitie. Omdat we met zoveel mensen waren, werd er een bank in beslag genomen en iedereen was al redelijk snel begonnen aan de wedstrijden in de poule. Alleen Wouter wist niet echt waar hij moest beginnen, maar gelukkig werd hij geholpen door de omroepinstallatie.

Per klasse waren er gemiddeld 20 tot 30 spelers en het deelnemersveld was dus zowel breed als sterk. Iedereen had zijn eigen doelen vandaag, maar naast het feit dat iedereen wilde winnen, was het ook belangrijk dat er veel plezier gemaakt werd. En er werd ook daadwerkelijk veel plezier gemaakt! Ik wil op deze plek nog benadrukken dat er heel erg sportief werd gespeeld en dat onze spelers een voorbeeld waren voor anderen en andere verenigingen. Jongens, helemaal top!

Onder het toeziend oog van vele kijkers mochten de spelers dus minimaal vier wedstrijden in de poulefase spelen en gelukkig kwam iedereen de poulefase door. Een speciale vermelding is hier voor Wouter die liet zien dat hij heerlijk kan tafeltennissen en een verdiende tweede plek scoorde. De enige die als winnaar door de pouleronde heen kwam was Lars, die Peter van de eerste plek af hield door in de onderlinge confrontatie te winnen.

Helaas was het in de kwartfinale bijltjesdag. Alle spelers werden uitgeschakeld, op Ricardo na. In de halve finale kwam hij ondanks goed spel net tekort, maar in de strijd om de derde en vierde plaats vergat hij zelf (aanvallend) te tafeltennissen. Uiteindelijk konden we dus terugkijken op een leuke en geslaagde dag waarin ook opviel dat iedereen ook elkaar aan het aanmoedigen was.

Als trainer wil je altijd nog spelers verder helpen. Daarom hieronder de lijst van alle spelers met het persoonlijk resultaat van de dag en een positieve tip om aan te werken de komende tijd. Volgend jaar zullen we er weer bij zijn en tot die tijd zullen we hard blijven trainen om beter te worden.

• Ricardo: poulefase tweede, eindresultaat vierde plaats. Gigantische vooruitgang in één jaar, maar nu het gebruik van backspin en topspin verbeteren.
• Lorenzo: poulefase vierde, uitgeschakeld kwartfinale. Veel rustiger geworden in de rally. Met name werken aan de spelintelligentie!
• Stefan: poulefase vierde, uitgeschakeld kwartfinale. Sterke vooruitgang in spin en snelheid. Nu aan de slag met meer dwingend spelen: durf een tegenstander echt onder druk te zetten in de rally, vanaf het begin.
• Lars: poulefase eerste, uitgeschakeld kwartfinale. Alle slagen in huis op dit moment, behalve goed serveren en serviceontvangst. Nu ook verder blijven werken aan het voetenwerk.
• Peter: poulefase tweede, uitgeschakeld kwartfinale. Wordt een steeds completere speler en durft ook meer te doen. Nu werken aan goed lopen, actief bewegen en omgaan met de zenuwen. Je kan het!
• Wouter: poulefase tweede, uitgeschakeld kwartfinale. Na een moeizaam seizoen duidelijk revanche genomen, met name op zichzelf. Nu het goede gevoel vast blijven houden. Werk aan je timing en je houding (niet achterover vallen!)
• Nigel: poulefase vierde, uitgeschakeld kwartfinale. Dit seizoen in een te zware poule maar de slagen gaan duidelijk vooruit. Focus op je houding achter tafel, goed door je knieën staan!
• Kenno: poulefase vierde, uitgeschakeld kwartfinale. Ook een zwaar seizoen gehad, net als Nigel. Probeer alles wat je in de training leert, ook te gebruiken in de wedstrijden! Als je dat doet zul je zien dat je snel beter wordt.
• Alexander: poulefase vierde, uitgeschakeld kwartfinale. De laatste paar maanden is de vooruitgang goed. Nu zorgen dat je de slagen altijd goed uit blijft voeren, iets te vaak zie ik nog de “oude” slagen.
• Thomas: poulefase derde, uitgeschakeld kwartfinale. Altijd met een lach aan het spelen en altijd positief. Hetzelfde advies als bij Alex: gebruik je nieuwe slagen!
• Jeremy: poulefase vierde, uitgeschakeld kwartfinale. Zeer spectaculair om naar te kijken! Nu nog zorgen dat je efficiënter gaat spelen en zelf eerder het initiatief neemt.
• Andreas: poulefase derde, uitgeschakeld kwartfinale. Zeer sterke forehand en ook veel plezier in het spel. Nu nog werken aan de backhand.

Teamindeling najaarscompetitie 2012

Van onze webmaster,

Aanstaande donderdag zal er worden gesproken over de teamindeling van de najaarscompetitie. Diverse mensen hebben in de wandelgangen al ideeën later horen, uw webmaster doet nu ook een duit in het zakje. Want er zijn natuurlijk genoeg mogelijkheden om de teamindeling heel anders te doen dan voorheen. Wat te denken van de volgende teams:

Het damesteam
Hester en Annika

De oude mannen
Jasper en Ben

De drie J’s
Jasper, John en Jan

De drie P’s
Patrick, Paul en Peter

Het debuutteam
Remco en Annika

Binnenrijm
Ward en Bart

Beginrijm
Ruud en Rutger

Eindrijm
Lorenzo en Carlo

Het C&A-team
Carlo en Andries

Het LSD-team
Laurens, Sami en Dennis

Het ‘ik val in team 1 in’-team
Marco, John, Sami, Carlo, Dennis, Rutger

Het 60%-team
Robert en Sami

Het 83%-team
John en Dennis

Het 50%-team
Laurens en Leendert-Jan

De jeugd
Annika, Wouter en Lorenzo

De gekwetsten
Bram, Sander, René

De verdedigers
Robert, Bart en Edwin

De linkspoten
Carlo, Ward en Edwin

De Jannen
Gert-Jan, Leendert-Jan en Jan-Jan

Noppe Boppe
Marco en Jaap

Familieteams
Dennis/Nico en Marco/Jaap

Minder haar
Ruud, Peter, Carlo, Sander, Patrick

Meer haar
Hester en Annika

Weinig haar
Jaap, Lorenzo, Ben

Heb je nog andere of betere ideeën, laat ze horen! Stuur een mail naar de webmaster of naar het bestuur. Adressen via de pagina met contactgegevens. Nog beter is om donderdag a.s. langs te komen, we beginnen om 20.00 uur. Ben je onverhoopt verhinderd, geef je wensen per mail door aan het bestuur, zodat met jouw wensen rekening kan worden gehouden.

Heet van de naald

mei 2013:
Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)

 

Bardiensten

30.08.2013: Gert-Jan
05.09.2013: William
06.09.2013: Leendert-Jan
12.09.2013: Remco
13.09.2013: Marco
19.09.2013: Dennis
20.09.2013: Edwin
26.09.2013: Robert
27.09.2013: Peter-Jan
03.10.2013: Andries
04.10.2013: René
10.10.2013: Laurens
11.10.2013: Rutger
17.10.2013: Elwin
18.10.2013: Jasper
24.10.2013: Jan
25.10.2013: Bram
31.10.2013: Ruud
01.11.2013: Bart

Webmaster

Statistiek
Articles View Hits
234112