|
Deelnemers DAT 20130903 |
Ernst Robert Ward William Sami Remco Leendert-Jan Gert-Jan John Edwin
update: 28 augustus 2013, 14:05 uur |
|
 |
|
|
|
- Details
-
Published on Friday, 24 February 2012 09:12
-
Hits: 978
Van onze verslaggever Bart,
Omdat Ward een beetje jaloers was dat Edwin heel even heel erg prominent op de website stond en om Ward te steunen meer hattricks te scoren een groot eerbetoon aan een soepele avond:
WARD
PS: verslagen van de tweede en derde wedstrijd volgen ook nog. De vraag is echter wanneer.
- Details
-
Published on Friday, 24 February 2012 08:00
-
Hits: 929
Van onze verslaggever John,
Na een zware, maar mooie najaarscompetitie was het tweede team klaar om de strijd aan te gaan in een poule die vooraf in werd geschat als een stuk minder sterk dan de competitie ervoor. Sami had ons al voorbereid op het feit dat hij waarschijnlijk de eerste paar wedstrijden vanaf de bank moest gaan aanmoedigen omdat Patricia uitgerekend was in dezelfde periode.
Dat was geen enkel probleem natuurlijk en een dag voor aanvang van de competitie bij 21-up in Rotterdam kregen we ambivalent nieuws: hij was voor de tweede keer een trotse papa geworden, maar hij had blijkbaar ook zijn voorhoofd gebroken. Hoe je dat doet, ik weet het niet, maar blijkbaar is het mogelijk. Nauwelijks bekomen van dat bizarre nieuws mochten we dus aantreden in Rotterdam, op vijf minuten fietsen van mijn huis, bij 21-up. We wisten al van tevoren dat het vierde op deze avond ook aan mocht treden en het was erg leuk om te zien dat de mannen op de tafel naast ons er lange spannende potten van maakten. Dat was namelijk in een schril contrast met wat er bij ons gebeurde. Harrie Sintemaartensdijk werd drie keer geveegd, net als Peter vd Steen. Alleen Marco liet zich weer in een ouderwetse verdedigende val lokken door Bas. Het zou natuurlijk kunnen dat hij zich iets teveel zorgen maakte om zijn auto in de geweldige buurt en daar kan ik me van alles bij voorstellen. De avond leverde dus een uitstekende 9-1 overwinning op en dat was een perfecte start van deze competitie. Vooral het spel van Carlo was bij vlagen briljant en belooft veel goeds voor dit jaar. Omdat ik toch niet zo ver naar huis hoefde te reizen besloot ik de mannen van het vierde nog mentaal te ondersteunen en ik was dan ook blij om te zien dat Laurens toch nog even een pot eruit sleepte om half een ’s nachts.
De tweede tot en met de vierde wedstrijd waren bij ons thuis en we wisten dat het met name tegen Overschie en ATTC moeilijke avonden zouden worden. Ten eerste omdat het lastige tegenstanders zijn en ten tweede omdat we wisten dat we al vroeg in het seizoen een voorsprong op zouden moeten bouwen. Overschie mocht als eerste naar de Da Costalaan komen. Het team heeft sinds een jaar een nieuwe versterking in de gelederen en het schijnt dat ook Onno Trip daar tegenwoordig speelt. Bovendien spelen ze al sinds jaar en dag in de eerste klasse en het fantastische bat en spel van Andre staat ook altijd garant voor een paar gefrustreerde tegenstanders. Deze keer was het niet anders. Waar Marco en John weinig problemen kenden tegen Andre werd Carlo helemaal gek van dat niet reglementaire bat. Ik kan me niet voorstellen dat hij ooit door de batcontrole heen komt, maar aan de andere kant, volgens mij gaan ze ook nooit aan de batcontrole beginnen. Verder was het een regelmatige 6-4 overwinning waarbij er toch wel enige animositeit was tussen twee spelers. Toch hadden we het gevoel dat er meer in zat, maar waren we wel tevreden.
De week erop mochten we aantreden tegen de gedoodverfde titelkandidaat ATTC. Dit team pendelt regelmatig heen en weer tussen de hoofdklasse en de eerste klasse en ze zouden dus iedereen klop moeten kunnen geven. Tegen Shot en Docos hadden ze dat al gedaan en met name de 8-2 overwinning tegen het laatstgenoemde team mocht indrukwekkend genoemd worden. Het werd een spannende avond. Sam was er om het team aan te moedigen en om de felicitaties in ontvangst te nemen, in willekeurige volgorde. Het was een zeer sportieve en gezellige avond waarbij er van tijd tot tijd fantastisch tafeltennis te zien was. Marco was weer eens ouderwets op dreef, maar kon net niet de hattrick binnenslepen. John en Carlo hadden het zwaarder en verloren allebei met het kleinste verschil hun laatste partij. Dat was erg jammer, want als je 5-3 voor staat wil je ook de overwinning binnenslepen. Toch was het wel terecht gezien de krachtsverhoudingen op deze avond. Dat betekende in de tussenstand dat het verschil nog steeds één punt in het voordeel was van de thuisploeg.
De laatste wedstrijd voor de winterstop van de voorjaarscompetitie was tegen het ons bekende Shot uit Zwijndrecht. Dit team is een paar seizoenen geleden de eerste klasse in gekomen, maar voor aanvang van het seizoen zijn de twee sterkste spelers een team hoger gaan spelen. Nu hadden ze al niet zo veel punten, maar het bezoek aan Ridderkerk bleek achteraf in het geheel overbodig want er werd een zeer strakke 10-0 op het bord gezet. Helaas heeft uw razende reporter de wedstrijd moeten verlaten bij een 2-0 stand, maar er is mij verteld dat het wel een tikkeltje geflatteerd was.
Omdat ATTC tegen de nummer vijf 21-up maar liefst drie punten verspeelde is de voorsprong uitgebouwd naar een mooie vier punten verschil. Na vier wedstrijden zegt dat helemaal niets en bovendien hebben wij aan het eind van de competitie een zwaarder programma dan ATTC. Bovendien moet de kracht van Docos niet onderschat worden. Ondanks dat zij er 8-2 af gingen tegen ATTC staan ze slechts op zes punten achterstand. Het wordt nog spannend.
- Details
-
Published on Monday, 20 February 2012 09:21
-
Hits: 977
Van onze verslaggever Robert,
Waar je vorige week nog kon wegdromen in de ogen van Jasminka, deze keer drie lelijkerds aan de overkant van de tafel. Weinig inspirerend dus, ook al omdat er sprake was van een allesbehalve kolkende ambiance in de zaal van De Salamanders. Anton, Hilair en Marcel wisten het thuispubliek niet te boeien. Aan het begin van de wedstrijd was er nog een handjevol publiek, maar na de eerste partij (een keurige overwinning van Patrick op Anton) was de kantine vrijwel leeg. Slechts twee jeugdigen bleven achter, niet om ons te zien spelen en ploeteren, maar om zelf een balletje te slaan.
De verdere omstandigheden waren ook verre van plezierig. Het stormde en regende waardoor een fatsoenlijke peukenpauze ook niet mogelijk was en de tv ging pas aan toen het schaatsen al lang en breed achter de rug was. En wie zit er na afloop nou te wachten op een partijtje voetbal waarbij een of andere Zweed het noodzakelijk vond om een succesvol genomen strafschop te bekronen met het tonen van z´n sixpack?
Goed, de wedstrijd dan maar. Robert faalde drie keer hopeloos (ja, de echte vorm is er weer) en ook Patrick wist na z’n overwinning op Anton geen enkel punt meer toe te voegen. John was twee keer tevergeefs op zoek naar rust en concentratie, in z’n derde pot tegen Hilair lukte dat beter. Na een 5-1 achterstand in de eerste game was Hilair opeens volledig de weg kwijt. Hij maakte nog nauwelijks punten en John sloeg alles raak. Met 2-0 en 7-5 voorsprong zag het er veelbelovend uit maar Hilair wist zich net op tijd te herstellen. Gelukkig slaagden Patrick en Robert er wel in om het dubbel binnen te harken maar de geruststellende 2-2 tussenstand veranderde na 4½ uur spelen in een 8-2 verlies. Degradatietafeltennis gaat dus volgen in de komende weken. Maar, eerst op trainingskamp in Duitsland!
- Details
-
Published on Monday, 20 February 2012 08:28
-
Hits: 985
Van onze verslaggever Bart,
EDWIN
- Details
-
Published on Tuesday, 14 February 2012 14:19
-
Hits: 947
Van onze verslaggever Ruud,
Na de pijnlijke nederlaag tegen Kwiek is er maar 1 doelstelling voor team 4; elke wedstrijd punt voor punt pakken! Nu Kwiek na 3 wedstrijden boven ons is komen te staan, moeten we proberen om hun prestaties tegen andere teams te overtreffen. Zo verloren zij met 9-1 van Tavenu. En nu was het onze beurt om Tavenu te bestrijden en meer dan 1 punt te halen.
Team 4 was, als vanouds, ruim op tijd in Numansdorp. Dus eerst maar een kopje koffie nuttigen. Hester mocht deze avond de snowboardende Peter vervangen. Geen lichte opgave. Tavenu had Chris, Pieter en Franklin opgesteld. Twee van deze mannen hadden inmiddels ervaring opgedaan in de 2e klasse. Chris stond zelfs nog op 100%. De avond werd opgeleukt door de aanwezigheid van Patrick en Carlo in resp. blauwe en oranje shirt. Mijn drie partijen kenmerkten zich door geconcentreerd spel. Aanvallen was er deze avond niet bij, maar wel slim en bekeken spel. De climax werd bereikt in de wedstrijd tegen Pieter. Deze rechtshandige snaak presteerde het om ballen die uiterst links op de tafel werden gespeeld, toch nog af te smashen. Door consistent kort-lang-links-rechts te serveren, wist ik de 5e game uiteindelijk met 11-5 te winnen. Tegen Franklin en Chris had ik minder moeite, mede door 8 servicefouten van Chris. Drie punten op mijn conto! Hester, altijd gebrand om punten te scoren, kende eenzelfde avond als Peter in zijn eerste wedstrijd. Soms heb je het betere spel, maar krijg je niet de punten. Hester speelde maar liefst 13 games, wat aangeeft dat ze er dicht bij is. De spanning en het ontbrekende wedstrijdritme bepaalde het verschil.
Laurens heeft mij het meest verbaasd! Begint hij altijd met sterk aanvallend spel, slaat vervolgens ballen mis en verliest dan zijn zelfvertrouwen, nu was dat geheel anders. Hij was rustig, serveerde met aandacht en veel effect en pikte het juiste balletje eruit om af te maken. De risico's die hij nam waren net iets minder en hij hield het zowaar een hele wedstrijd vol. Het zelfvertrouwen bleef en bracht hem zeer knappe overwinningen. Zijn eerste hattrick in de 3e klasse. Super. Het dubbelspel van Lauren en Hester was niet opgewassen tegen de ervaring van Franklin en Chris. De eindstand werd daarmee 6-4 voor Taveri! Een flinke stap voorwaarts ten opzichte van Kwiek.
|
|
 |
|
Heet van de naald |
mei 2013: Iedereen heeft zich gehandhaafd, met uitzondering van duo 1 (degradatie) en jeugd 2 en 4 (kampioenschap!)
|
|
Bardiensten |
30.08.2013: Gert-Jan 05.09.2013: William 06.09.2013: Leendert-Jan 12.09.2013: Remco 13.09.2013: Marco 19.09.2013: Dennis 20.09.2013: Edwin 26.09.2013: Robert 27.09.2013: Peter-Jan 03.10.2013: Andries 04.10.2013: René 10.10.2013: Laurens 11.10.2013: Rutger 17.10.2013: Elwin 18.10.2013: Jasper 24.10.2013: Jan 25.10.2013: Bram 31.10.2013: Ruud 01.11.2013: Bart
|
|
Statistiek |
- Articles View Hits
- 234264
|
|