- Details
-
Published on Monday, 21 February 2011 06:18
-
Hits: 1233
Van onze verslaggever Laurens.
Vrijdagavond 18 februari kregen we Scyedam op bezoek. Na De Repelaer vorige week is ook dit weer een bekend team van vorige seizoen. Scyedam met Gerard(na 9 wedstrijden nog steeds op 100%), Jan en Andrew. Een lastig team, alle drie materiaal spelers. Voor Laurens een ware angstgegner, vorige seizoen bleef ik punteloos tegen dit team en met de nodige frustraties.
Ruud begon tegen Andrew. Ruud nog steeds een beetje uit vorm, begon moeizaam maar kwam steeds beter in de wedstrijd. Normaliter wint hij van Andrew, maar nu zat het er niet in. 4-11 9-11 11-5 13-15. Stand 0-1.
Toen Laurens tegen Jan. Een lastige speler twee kanten noppen zonder sandwich. Maar het feestje kon beginnen. Laurens bleef rustig en won in een spannende vijfsetter. Ik moest er hard voor knokken, maar vond de sleutel om hem te verslaan. 11-7 6-11 11-9 7-11 14-12. Stand 1-1.
Stefan tegen de onverslagen man Gerard. Stefan stond goed te ballen, maakte het Gerard behoorlijk moeilijk en had met een matchpoint in de vierde game grote kans om te winnen. Maar helaas ging het punt in een SPANNENDE vijfsetter weer naar de andere kant. 8-11 12-10 13-11 11-13 8-11. Stand 1-2.
De dubbel ging aardig gelijk op. Stefan en Laurens gaan steeds beter samenspelen, maar het zat er net niet in. 6-11 9-11 14-12 6-11. Stand 1-3.
Laurens tegen Andrew. Het blijft weer een raadsel waarom win ik niet gewoon van hem. Altijd na de wedstrijd heb ik het gevoel hem zeker aan te kunnen. Nu dus ook weer net niet gewonnen. 11-9 8-11 7-11 11-14. Stand 1-4.
En Jaaaa de mooiste van het stel. Ruud tegen Gerard. Ruud is Gerard volledig de baas en haalt hem mooi van zijn 100% af. Dat had Ruud effe nodig, knappe prestatie!!! 11-8 11-9 11-8. Stand 2-4.
Stefan tegen Jan. Het blijft lastig en Stefan kan geen vuist maken. 6-11 9-11 11-13. Stand 2-5.
Laurens tegen Gerard. Vorige seizoen ging het tegen hem helemaal verkeerd. Bij elkaar haalde ik toen net 7 punten. Nu was het anders, ik won niet maar ik kon het hem behoorlijk lastig maken. 8-11 8-11 10-12. Stand 2-6.
Toen mocht Stefan zijn kunstjes vertonen tegen Andrew. Stefan sleepte easy zijn eerste winstpartij binnen.. Bravo!! 11-9 11-5 11-8. Stand 3-6.
Tja en toen de spannende, maar toch wel aparte wedstrijd Ruud tegen Jan. Game 1 wint Jan met 11-1. Game 2 is voor Ruud met 4-11. Ruud helemaal op dreef wint vervolgens game 3 met maar liefst 11-0... Het lijkt niet meer stuk te kunnen en Ruud komt in game 4 op matchpoint met 10-6 maar verliest toch nog met 10-12... Dan maar in vijf games, maar helaas Ruud komt te snel flink achter en verliest zo de wedstrijd met 7-11.
Een avond met spannende wedstrijden.. Wel weer een 3-7 verlies, maar we hebben het zeker niet weggegeven. 5-5 had beter gepast. En het leuke is dat we alle drie van een verschillende tegenstander wonnen. Ruud van Gerard, Stefan van Andrew en Laurens van Jan.