Verslag duo 2

Published on Monday, 27 February 2012 14:04
Hits: 971

Van onze verslaggever Gert-Jan,

Vorige week was het duo2 team voor het eerst gastheer. Na een goede start in de competitie met winst tegen Hellevoetsluis en Ambacht, werd afgelopen donderdag het evengoed presterende Dordrecht 10 ontvangen. Waar eerder Jasper en Remco speelden, zette Dordrecht 10 vanavond voor het eerst Kees in. 

De eerste partij werd gewonnen door Gert-Jan. Na deze niet-zo-spannende partij, bleek de tegenstander twee man extra opgetrommeld te hebben: derde man Jasper en een vriendje kwamen langs om te supporten. In de tweede partij mocht Leendert-Jan aantreden tegen Kees. Deze laatste bleek goed in vorm, en Leendert-Jan bleek, ondanks goed spel, niet opgewassen tegen de Dordrechter. Goed, de kaarten waren geschud, en deze keer zou het geen appeltje-eitje worden voor duo2.

Het dubbelspel was een afknapper. Het team liep elkaar in de weg, balletjes werden te voorzichtig gepareerd en het was niet in staat de concentratie van de tegenstander te breken. Toegegeven, voor een tweede keer dubbelspelen ging het niet slecht.

Na de pauze was het de beurt aan Gert-Jan voor een partij met Kees. Na vier spannende sets stond het 2-2 en was het onze eigen Edwin die de nodige tips uitdeelde. Helaas, ook de tegenstander (een oude bekende) werd hiermee geholpen, zodat Kees de vijfde game binnenhaalde.

De laatste partij werd gewonnen door Leendert-Jan. Geen flitsende acties, maar wel stabiel spel waar Remco niet tegen opgewassen was. De avond werd besloten met een 2-3 verlies, waarmee duo2 nog een uitdaging heeft om als eerste in de competitie te eindigen...