Verslag team 4

Published on Tuesday, 17 April 2012 08:21
Hits: 921

Van onze verslaggever Ruud,

De proloog van afgelopen week werd opgeluisterd door een 8-2 verlies van Tavenu. Hierdoor bleef onze voorsprong op hen in de ranglijst 6 punten, met de wedstrijd tegen Kwiek nog voor de boeg. We hadden daarmee 4 punten nodig om de degradatie te ontlopen.
Naar boven kijkend viel op dat Kwiek met 49 punten (na 8 potten) en 21-up met 55 punten (na 9 potten) nog bij te benen waren, als wij met 7-3 of meer van Kwiek zouden winnen.
Kortom, degradatie en kampioenschap liggen nog in het verschiet.
Kwiek kwam in haar sterkste opstelling. Voor de zekerheid kwam John van de Meij mee, die met 9 uit 9 nog op 100% staat. Na afgelopen vrijdag staat hij op 12 uit 12. Opvallend is dat hij twee keer meegespeeld heeft tegen ons.
Sjaak Brand had ook een goede avond. Mijn wedstrijd tegen hem heb ikzelf verprutst. Verlies met 19-17 in de derde game. Laurens redde het ook niet in 5 games.
Bart Peters gaf minder weerstand en mocht drie keer feliciteren.
De dubbel Ruud/Peter leverde dit maal geen punt op.
En zo werd het 4-6. Degradatie ontlopen en kampioenschap verkeken.
De komende week wordt gespeeld tegen hekkesluiter Overschie. Voor de stand doet deze wedstrijd er niet meer toe. Voor de persoonlijke percentages deste meer.
Peter kan bij 3 overwinningen op 71% komen!
Laurens wil zijn doelstelling van 50% gaan neerzetten en heeft daarvoor 2 overwinningen nodig.
Ikzelf twijfel nog. Als ik er 2 win, sta ik op 69% (F-licentie). Win ik er 3, dan sta ik boven de 70% (E-licentie en persoonlijk streven). Ik heb mij opgegeven voor de open Zwijndrechtse kampioenschappen, met een indeling op licentieklassen...